آمریکا و امارات به زودی در خصوص فروش جنگنده‌های شبح اف-۳۵ به توافق خواهند رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی اعلام کرد آمریکا و امارات انتظار می‌رود تا ماه سپتامبر، به یک توافق اولیه در خصوص فروش جنگنده‌های اف-۳۵ شبح برسند.

رویترز به نقل از برخی منابع نزدیک به مذاکرات اعلام کرد هدف این است که متن توافق تا تاریخ جشن روز ملی امارات که در دوم دسامبر برگزار می‌شود، آماده گردد.

بر اساس این گزارش، هر معامله‌ای باید ده‌ها توافق با اسرائیل را که اعلام می‌دارد هرگونه سلاح آمریکایی فروخته شده در منطقه نباید قدرت نظامی اسرائیل را خدشه دار کند و نیز می‌بایست برتری نظامی اسرائیل را به نسبت تسلیحات فروخته شده به دیگر همسایگان تضمین کند.

پیشتر اعلام شده بود که قرار است «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در واشنگتن با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا دیدار کند.

رویترز همچنین اعلام کرد سفارت امارات در واشنگتن هنوز به درخواست این خبرگزاری برای اظهار نظر درباره این خبر پاسخ نداده است؛ همچنانکه کاخ سفید از ابراز نظر در این خصوص خودداری کرد.

همچنین یک سخنگوی پنتاگون به خبرگزاری رویترز گفت: به عنوان یک سیاست، آمریکا فروش دفاعی و انتقال (این جنگنده ها) را تا زمانی که به طور رسمی به کنگره اطلاع داده شود، نه تأیید کرده و نه در خصوص آن اظهار نظر می‌کند.

همچنین طبق اعلام رویترز، به مجرد امضای این توافقنامه، هر طرفی که این توافق را نقض کند، مشمول جریمه خواهد شد. همچنین باید شماری از موانع سیاسی و نطارتی قبل از تکمیل این توافق بر طرف شود؛ از همین رو برخی از طرف‌ها در کنگره هشدار داده اند که ممکن است دستیابی به توافق تا پایان سال جاری میلادی امکان پذیر نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
همه حيثيتشون رو فداي اف ٣٥ كردن
لابد فكر كردن از فردا ميتونن شبا بيان بالاي تهران جولون بدن
بايد شديدا به امارات هشدار بديم هرگونه استفاده از اينا عليه ما به منزله اعلام جنگه
آخرین اخبار