وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد به دلیل کوتاهی‌های اخیر اتحادیه عرب از ریاست دوره کنونی این اتحادیه انصراف می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که فلسطین از ریاست دوره کنونی اتحادیه عرب به علت کوتاهی‌های اخیر این اتحادیه و در اعتراض به شتاب و عجله کشور‌های عربی برای عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر صهیونیستی انصراف می‌دهد.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره آخرین تحولات سیاسی فلسطین گفت: فلسطین تصمیم گرفته است از نقش خود به عنوان رئیس دوره کنونی اتحادیه عرب انصراف دهد. آنچه در نشست اخیر این اتحادیه شاهد آن بودیم کوتاهی و کم کاری بود.

المالکی افزود: فلسطین عضوی از اتحادیه عرب است و برای تقویت نقش و جایگاه آن تلاش کرده است و هرگز از کرسی خود در این اتحادیه دست نخواهد کشید، زیرا این موضوع باعث ایجاد خلأ و سناریو‌های مختلفی می‌شود که در مرحله حساس فعلی به آن‌ها نیازی نیست.

او با ابراز تعجب از شتاب و عجله کشور‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: به نظر می‌رسد تلاش‌های آمریکا برای ترغیب کشور‌های دیگری به عادی سازی روابط دارای تاثیر بوده است.

وزیر خارجه فلسطین افزود: برخی کشور‌های با نفوذ عربی، محکومیت خروج از ابتکار صلح عربی را رد کردند در نتیجه این اتحادیه در زمان مورد نظر تصمیمی به نفع محکوم کردن خروج از تصمیماتش هرگز اتخاذ نخواهد کرد.

وزیر خارجه فلسطین ادامه داد: نشست اخیر اتحادیه عرب تلاشی برای تصویب آسان عادی سازی روابط امارات و ایجاد نوعی تمایز بین ثبات در حمایت از قضیه فلسطین و پایبندی به حقوق مردم فلسطین بود در حالی که این دو قضیه هیچ ارتباطی با هم ندارند و این روش قابل قبول نیست.

المالکی اعلام کرد: به آن اندازه که اتحادیه عرب خواهان تزلزل فعالیت‌های ماست، ما خواهان تزلزل فعالیت‌های اتحادیه عرب نیستیم. تبلیغات رایگان برای دونالد ترامپ جزو برنامه‌های ما نیست.

وزیر خارجه فلسطین در پایان گفت: رویکرد و دیدگاه کشور‌های عربی برای شتاب در عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر طی ریاست ما در اتحادیه عرب مایه افتخار ما نیست. انتشار اسامی کشور‌هایی که دنباله‌رو امارات و بحرین خواهند بود را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار