سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق اعلام کرد عملیات امنیتی ویژه پاکسازی مناطق غربی این کشور از وجود تروریست‌ها آغاز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بغداد الیوم، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق امروز (سه‌شنبه) از آغاز عملیات امنیتی ویژه پاکسازی مناطق غرب عراق از لوث وجود عناصر تروریستی خبر داد.

او در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: فرماندهی عملیات جزیره و فرماندهی عملیات غرب نینوا به همراه فرماندهی عملیات صلاح الدین و با نظارت فرماندهی نیروی زمینی ارتش، عملیات «شیران الجزیره» شماره یک را برای بازرسی مناطق الجزیره در غرب عراق آغاز کردند.

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق اعلام کرد که این عملیات با هدف پاکسازی مناطق از عناصر تروریستی و پایان دادن به حضور هسته‌های خاموش عناصر تروریستی و همچنین انهدام و خنثی سازی تسلیحات برجای مانده از آنان در منطقه است.

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق پیش از این اعلام کرده بود که در مدت عملیات ۳۰ روزه خود، ۱۲۶ متهم تحت تعقیب و ۱۴ متهم به اقدامات تروریستی را بازداشت کرده است. بنا به اعلام این نهاد عراقی، طی این عملیات شناسایی یک ماهه صد‌ها بسته انفجاری و چندین مراکز تروریستی شناسایی شد.

فرمانده عملیات سازمان الحشد الشعبی در استان الانبار نیز اعلام کرد اهداف منحصر به فردی طی دومین روز از عملیات الفتح المبین در بخش‌هایی از صحرای غربی الانبار تحقق یافت و ۳ مخفیگاه داعش پیدا شد، ۲ تروریست تحت تعقیب دستگیر شدند و چند بمب، کمربند انفجاری و مقادیر زیادی سوخت و همچنین مقادیری تجهیزات و پلاک‌های خودرو و اسناد هویتی هم از تروریست‌ها به دست آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار