معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : بازگردانی دانش‌آموزان تارک تحصیل جزو اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا بسامی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : باید با پایش دانش‌آموزان تارک تحصیل و نیز کسانی که به هر دلیلی از فرآیند تعلیم وتربیت بازمانده‌اند، وضعیت این قشر از جامعه را بررسی کرده و برای بازگرداندن آن‌ها به چرخه‌ی آموزش چاره اندیشی کنیم.

او گفت : باتوجه به اهمیت موضوع و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، بازگردانی دانش‌آموزان تارک تحصیل جزو اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت قرار گرفته است و متولیان امر و همکاران گرامی این مهم را مدنظر قرار دهند.

اجرای گام دوم طرح آبا

فریبرز مدارایی کارشناس مسئول آموزش از راه دور آموزش و پرورش استان گفت: در راستای اجرای گام دوم طرح آبا (تشکیل کلاس‌های اقماری) و ثبت آمار و مشخصات دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مدارس استان کرمانشاه کلاس‌های اقماری برگزار گردید.

او هدف از برگزاری این نشست را بررسی و بیان برخی علل و عوامل ترک تحصیل دانش‌آموزان در بیشتر نواحی و مناطق، عنوان کرد و افزود: مقرر شد مدارس آموزش از راه دور (مدارس مجری) ضمن اطلاع رسانی و تشویق و ترغیب دانش‌آموزان بازمانده و تارک تحصیل به ثبت نام رایگان در این مراکز، شرایط و تمهیدات لازمه جهت حضور آن‌ها را درکلاس‌های اقماری این مناطق فراهم نموده و گزارشی از این فعالیت‌ها را به کارشناسی آموزش از راه دور این اداره کل ارسال نمایند.

فعالیت ۱۷ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاداسلامی آغاز شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان از آغاز فعالیت ۱۷ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاداسلامی درسطح نواحی و مناطق خبرداد.

سیدمجتبی موسوی گفت: دراین پایگاه‌ها سعی شده از حضور بهترین مشاوران خبره و با تجربه که در دوره‌های تخصصی کشوری و استانی حضور داشته و با آخرین تغییرات در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری و نرم افزار تخصصی و کاربردی مربوطه آشنا شده‌اند استفاده شود.

او افزود: هدف از تشکیل و فعالیت این پایگاه‌ها را جلوگیری از فعالیت مراکز غیرعلمی که به دریافت هزینه‌های سنگین از داوطلبان کنکور انتخاب رشته اقدام می‌کنند و همچنین حمایت علمی و کارشناسی از داوطلبان کنکور در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی آن‌ها برای کسب موفقیت‌های تحصـیلی و کاهش بار روانی دانش آموزان و اولیاء آنان می‌باشد.

موسوی ادامه داد: داوطلبان و خانواده‌ها می‌توانند از روز چهارشنبه ۲ مهرماه جاری تا پایان زمان انتخاب رشته که از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود به صورت حضوری به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

او گفت: به منظور پیشگیری از ازدحام و خطرشیوع بیماری کرونا، داوطلبان می‌توانند از طریق شماره‌های ذکرشده نسبت به اخذ نوبت اقدام کرده و درساعت تعیین شده توسط این پایگاه‌ها جهت انجام انتخاب رشته حضوری مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.