سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه روز گذشته ۴۱ بیمار جدید مبتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در شبانه‌روز گذشته تعداد ۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۲۳ نفر در اردبیل، ۲ نفر در پارس‌آباد، ۱۱ نفر در مشکین‌شهر، سه نفر در گرمی و ۲ نفر در بیله سوار در حال سپری کردن مراحل درمانی خود هستند.

او با اشاره به فوت چهار نفر از مبتلایان بستری شده کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: روند بستری بیماران کرونا در استان اردبیل صعودی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تعداد بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل را ۲۴۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۵۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل تحت مداوا قرار دارند.

حبیب زاده از ترخیص ۳۰ بیمار بستری مبتلا به کرونا در استان پس از بهبودی خبر داد و بیان کرد: در هفت ماه گذشته، ۶ هزار و ۵۱۲ نفر از مبتلایان بستری شده کرونا در استان اردبیل پس از بهبودی ترخیص شده‌اند.

او در خصوص وضعیت بیماری کرونا و چشم انداز آینده این بیماری اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل‌های سرد سال، احتمالا پاییز و زمستان سختی را در پیش خواهیم داشت و باید آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: پیش بینی ما این است با توجه به برودت هوا شاهد پیک کرونا در اواسط آبان ماه باشیم و بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید همچنان در اولویت قرار گیرد.

حبیب زاده گفت: در خصوص واکسن آنفلوآنزا و نحوه توزیع و افراد واجد شرایط تزریق واکسن، در آینده اطلاع رسانی خواهد شد، با وجود این و با توجه به ادامه بیماری کرونا در ماه‌های آینده، تنها راه حل پیشگیری از این بیماری، تغییر شیوه زندگی است تا بتوان بعد از تهیه واکسن و داروی مناسب، اقدامات درمانی انجام داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.