نخست‌وزیر مکلف لبنان از همه احزاب این کشور درخواست کرد تا با پیشنهاد فرانسه برای تشکیل دولت جدید، موافقت و همکاری کنند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری النشره، «مصطفی ادیب» نخست وزیر مکلف لبنان از تمامی احزاب و طرف‌های سیاسی لبنان خواست تا با طرح فرانسه برای تشکیل دولت جدید موافقت کنند تا در روند تشکیل دولت تسریع شود.

او گفت: هم اکنون و در میان بحران‌های بی‌سابقه مالی، نقدی، اقتصادی، اجتماعی و درمانی وقت هدر دادن وقت نیست و هر گونه تاخیری در تشکیل دولت، بحران لبنان را بیشتر و اوضاع مردم و دولت را وخیم‌تر می‌کند.

ادیب افزود: خارج شدن از وضع کنونی لبنان، نیازمند همکاری همه احزاب این کشور در زمینه تشکیل دولت جدید است تا در روند تشکیل دولت تسهیل و تسریع شود.

نخست وزیر مکلف لبنان گفت: برخی طرف‌ها پیش‌تر قول حمایت از دولتی را داده‌اند که متشکل از افراد متخصص و قادر به توقف فروپاشی و خارج کردن کشور از بحران باشد و اعتماد را به سازمان‌ها و شهروندان لبنانی بازگرداند.

او تأکید کرد: از هیچ گونه تلاشی برای محقق شدن این هدف (تشکیل دولت جدید) با همکاری میشل عون، رئیس جمهور لبنان فروگذار دریغ نخواهیم کرد و از همه احزاب می‌خواهم برای موفق شدن پیشنهاد فرانسه درباره تشکیل دولت جدید لبنان بدون اتلاف وقت همکاری کنندکه این طرح راه نجات و توقف فروپاشی سریع را در مقابل لبنان باز می‌کند.

پیش‌تر، فرانسه که از زمان وقوع انفجار بندر بیروت به این کشور سفر و به گفته برخی در حال استعمار مجدد لبنان است، از نیرو‌های سیاسی لبنان خواسته بود که بر سر تشکیل دولتی به نخست‌وزیری مصطفی ادیب به توافق برسند.

وقوع انفجار مهیب در ۴ اوت در بندر بیروت، پایتخت لبنان که ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ زخمی بر جا گذاشت و ۳۰۰ هزار نفر را نیز آواره کرد و ۸۵ هزار و ۷۴۴ ساختمان از جمله خانه ها، بیمارستان‌ها و مدارس تخریب شدند موجب شد تا حسان دیاب، نخست وزیر لبنان به دنبال اعتراض مردمی استعفا دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار