سناتور ارشد آمریکایی اعلام کرد احتمال دارد ترامپ شکست احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت از احتمال عدم پذیرش نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی ترامپ خبر داد.

بر این اساس، سندرز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ترامپ مدعی شد میلیون‌ها نفر به صورت غیرقانونی اقدام به رای دادن کرده اند. این در حالی است که وی پیروز انتخابات بود. اگر وی در انتخابات ماه نوامبر شکست بخورد چه خواهد گفت؟

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حتما باید به این مسئله توجه شود که ترامپ برای باقی ماندن بر مسند قدرت هر اقدامی را انجام خواهد داد.

ترامپ پیش از این هم بار‌ها اعلام کرده بود که دموکرات‌ها تلاش می‌کنند با برگزاری رای‌گیری انتخاباتی به صورت پستی، زمینه تقلب و کلاهبرداری به نفع خود را در سوم نوامبر ایجاد کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا بار‌ها در برابر رای‌گیری از طریق پست موضع‌گیری کرده و آن را روشی برای تقلب در انتخابات عنوان کرده است. این در حالی است که بسیاری از دموکرات‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا موضوع رای‌گیری از طریق پست را مناسب عنوان کرده‌اند. برخی هدف قرار دادن رای‌گیری پستی از سوی ترامپ را به تلاش او برای ایجاد بی‌اعتمادی عمومی نسبت به سیستم انتخاباتی تعبیر می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار