معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریزاز اختصاص ۲۰ درصد از تخت‌های فعال کلیه بیمارستان‌ها به بیماران کووید ۱۹ برابر مصوبه ستاد کرونا هم در آذربایجان شرقی و هم در دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،روزبه رجایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:رکورد تعداد بستری‌ها در آذربایجان شرقی، ۲ روز قبل زده شد و در حال حاضر وضعیت از فروردین ماه و تیر ماه که اوج شیوع بیماری و تعداد بستری‌ها بود، وخیم‌تر است.

او افزود:تمامی بیمارستان‌ها اعم از دانشگاهی، غیردانشگاهی، حتی بیمارستان‌های خصوصی و بیمارستان‌های وابسته به نهاد‌های نظامی و تامین اجتماعی بر اساس آخرین دستورالعمل، موظف هستند تا ۲۰ درصد از تخت‌های فعالشان را برای بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهند.

او گفت: هم اکنون تعداد ۸۷۰ نفر در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری هستند و آمار تا ۹۰۰ نفر متغیر است و با وجود ایجاد ظرفیت‌های جدید در بیمارستان‌های اصلی شهر تبریز از جمله مراکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) و سینا، حجم زیاد مراجعه به بیمارستان‌ها و افزایش موارد بستری باعث می‎شود تا ظرفیت جدید هم تکمیل شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز  درپایان خاطرنشان کرد: تعداد بستری‌ها در حال حاضر نسبت به ماه گذشته افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد و روند و تعداد مراجعان طی ۲ هفته گذشته، هر روز رو به افزایش بوده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.