در آستانه سالروز هفته دفاع مقدس فرمانده سپاه قدس گیلان به همراه مدیر کل آموزش و پرورش با مادر شهیدان نهی قناد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در  دیدار با مادر شهیدان نهی قناد با اشاره به اینکه خانواده شهدا پیش قراولان انقلاب هستند، گفت: تکریم از خانواده‌های شهدا که صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، جزء وظایف مسئولان است.

او  با بیان اینکه شهدا زنده اند و خون پاک شهدا آنقدر برنده است که می‌توانیم بر همه مشکلات و توطئه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فایق آییم، افزود: با اطاعت از رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و پیروی از وصایای شهدا می‌توانیم از آرمان‌های والای انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس در برابر همه توطئه‌ها دفاع کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه شهدا با نثار جان خود همچنان از کشور و ارزش اسلامی مراقبت می‌کنند،گفت : اگرچه متاسفانه شاهد اختلاس، دزدی و خیانت برخی افراد در کشور هستیم، اما این افراد باید بدانند شاید بتوانند دزدی و اختلاس کنند، اما به حرمت خون شهدا نمی‌توانند آن را قورت دهند و از آن بهره ببرند.

سردار عبدالله پور با بیان خاطراتی از ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان و شهدا برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و مرز و بوم کشور،  تصریح کرد:اعتقاد داریم که هر وقت به قدرت شهدا متصل شدیم توانستیم در برابر توطئه های دشمنان پیروز شویم.

همچنین در این دیدار محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان هم با اشاره به اینکه خون شهیدان تا ابد درس مقاومت را به جهانیان داده است، گفت: با همه توان در تلاشیم تا درس جانفشانی ها، ایثار و ایستادگی رزمندگان و شهدا را به نسل جوان بیش از پیش معرفی کنیم.

سیده فاطمه شاد سعادت، مادر شهیدان مهدی و محمود نهی قناد نیز در دیدار بر تلاش مسئولان برای حل مشکلات جامعه تأکید کرد و گفت: بیکاری و گرانی بیشترین مشکل مردم است و مسئولان باید به این مسائل توجه بیشتری داشته باشند.

مادر شهیدان نهی قناد در بیان خاطره‌ای از یکی از فرزندانش گفت: حمید ۱۶ سال سن داشت و از من اجازه خواست به جبهه برود و رفت و هنگامی که در حال وضو بود، بر اثر اصابت خمپاره، مجروح می‌شود به گونه‌ای که از بدنش ۱۳۲ ترکش خارج می‌کنند.

مادر شهیدان نهی قناد با اشاره به انجام جراحی‌های متعدد بر بدن فرزندش حمید افزود: پزشکان معالج پس از یکی از جراحی‌ها، او را شهید تشخیص داده و به همراه پیکر دیگر شهدا، به سردخانه انتقال دادند.

او  به اذن خداوند به شفای معجزه گونه حمید در میان پیکر دیگر شهدا اشاره و تصریح کرد: با شفای فرزندم، یکی از پزشکان آن بیمارستان که اهل هندوستان بود، مسلمان شد و شهادتین را به زبان آورد.

شهید مهدی نهی قناد متولد ۱۳۳۸ و از بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان گیلان است که در سال ۱۳۶۰ به دست منافقان به شهادت رسید و شهید محمود نهی قناد متولد ۱۳۳۹ است که در ۲۶ سالگی در شلمچه شهد شهادت نوشید و حمید نهی قناد جانباز ۵۰ درصد از شهدای زنده دوران دفاع مقدس است.

در پایان این دیدار لوح سپاسی به این بانوی ایثارگر اهدا شده است.

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.