رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۶۵۲ نفر در استان اردبیل از تسهیلات کرونا استفاده کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: واحد‌های صنفی آسیب دیده از کرونا اعم از خویش فرما، کارفرمای رسمی و متقاضیان غیر رسمی برای استفاده از تسهیلات کرونا در استان اردبیل تعداد ۶۵۲ نفر بودند که مبلغ ۹۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از تسهیلات کرونا استفاده کرده اند.

او افزود: سهم ابلاغی استان از اعتبارات کم بهره تبصره ۱۸ قانون بودجه ۲۲۳ میلیارد تومان بود که عملاً ۵۰ درصد آن یعنی ۱۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد.

صادقی اظهار داشت: این سازمان در ماه‌های گذشته توانسته است ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کند که ۷۰ میلیارد تومان بیش از سهم استانی بوده و براساس اعلام رسمی وزارت متبوع رتبه دوم کشوری در جذب تسهیلات مذکور از آن استان اردبیل می‌باشد.

رئیس سازمان صمت با بیان اینکه در استان اردبیل یک هزار و ۴۲ واحد تولیدی دارای پروانه وجود دارد که از این تعداد ۸۳۹ واحد فعال و ۱۹۹ واحد غیر فعال است، تصریح کرد: برای فعال سازی ۷۸ واحد تولیدی غیرفعال هر هفته جلساتی تشکیل می‌شود که از این تعداد ۲۵ مورد تاکنون فعال شده است.

صادقی از تامین پارچه برای کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و صنفی در جهت تولید ماسک خبر داد و افزود: در زمینه تامین مواد اولیه تلاش ما این است که در اسرع وقت واحد‌های تولیدی پارچه مورد نیاز خود را دریافت کنند که در این راستا رایزنی‌هایی که با وزارت انجام گرفت تولید کنندگان ماسک جهت دریافت پارچه مورد نیاز از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به کارخانه‌ها معرفی شده اند تا پارچه مورد نیاز خود را تامین کنند.

او گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مبارزه با این بیماری پارچه‌های مورد نیاز در اختیار کارگاه‌های تولیدی قرار می‌گیرد تا کارگاه‌ها ماسک‌های تولیدی را با قیمت مصوب در سطح استان توزیع کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.