سپاه عاشورا با صدور بیانیه‌ای چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

دفاع مقدس الگوی جاودانه و نصرت آفرین ملت ایرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، در بیانیه سپاه عاشورا به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس  آمده است:هشت سال دفاع مقدس الگوی جاودانه و نصرت آفرین ملت عزیز ایران اسلامی برای عبور از سختی‌های ناشی از فتنه انگیزی‌ها و توطئه چینی‌های نظام سلطه و استکبار است.

۴۰ سال از آغاز یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های صده اخیر می‌گذرد. سی و یکم شهریور سال ۱۳۵۹ تا ۲۹ مرداد سال ۱۳۶۷ تاریخ شروع و پایان جنگ است؛ یعنی هشت سال جنگ و هشت سال تجاوز از سوی دشمنان و هشت سال ایستادگی و مقاومت دلیرانه و مردمی از سوی جبهه انقلاب اسلامی که نهایتاً به پیروزی مطلق ایران اسلامی منجر شد. به همان اندازه که آغاز و شروع جنگ و اقدام به تجاوز از سوی هر کشوری تقبیح شده و مذموم است، دفاع از کیان، تمامیت ارضی، آرمانها، اعتقادات، باور‌ها و فرهنگ کشور مورد تجاوز قرارگرفته، تحسین ‌شده و قابل‌تقدیر است.

 سی و یکم شهریور پنجاه و نه در تاریخ ایران اسلامی اقیانوس عظیم و ژرفی است که موج‌های بیکران آن تلالو روشنی دشت‌های سوزان جنوب و قله‌های مرتفع غرب این میهن اسلامی است، حماسه‌ای که به استحکام و رشد انقلاب اسلامی انجامید و آثار روشن آن تا سال‌ها روشنگر مسیر ملت بزرگوار این سرزمین خواهد بود، همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز هشت سال دفاع مقدس را کم فروغ سازد.

بدون شک شهدای دوران دفاع مقدس و در امتداد آن شهدای مدافع حریم و حرم بزرگترین، مؤثرترین و شاخص ترین مؤلفه قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران‌اند. سرافرازی و عزت ایران اسلامی در این مقطع حساس، دستاورد و محصول خونهای پاک و مطهری است که در جای جای جبهه ‌های غرب و جنوب کشور و در عمق راهبردی نظام در آن‌سوی مرز‌ها بر زمین ریخته، اما روی زمین نمانده است. این خون های پاک به برکت اخلاص نهفته در آن به‌خوبی به ثمر رسیده و چون چتری حافظ امنیت و آسایش کشور در جهنم سوزان فتنه انگیزی ‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار در سطح منطقه و فرامنطقه شده است؛ بنابراین بزرگداشت یاد و نام همیشگی آن‌ها امری نه صرفاً قدسی که از باب تحکیم پایه‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و... امری لازم و ضروری است. در فضای ۴۰ سالگی دفاع مقدس یکی از چشمگیرترین اقدامات پرداختن به این مهم خواهد بود و با قاطعیت می‌توان اذعان کرد که هر چه میزان همت مسئولین و آحاد جامعه در بزرگداشت یاد و نام شهدای عزیز که به‌نوبه خود جهاد ارزشمندی است بالاتر باشد، ضریب امنیت کشور در حفظ منافع ملی افزایش خواهد یافت و در این خصوص بر خود واجب می داند همچون سال‌های گذشته با تمام قوا و تلاش امسال نیز برنامه‌های هفته دفاع مقدس را با قوت اجرا کند.

اینک سپاه عاشورا ضمن عرض تبریک فرارسیدن چهل سالگی دفاع مقدس به ملت همیشه در صحنه استان و نیرو‌های مسلح متعهد و انقلابی و خانواده شهدا و ایثارگران با شهدا پیمان می‌بندد که در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس شهدا و در صیانت از حریم ولایت لحظه‌ای غفلت نورزیده و تا این پرچم مقدس انقلاب اسلامی ایران را به دست حضرت بقیه ا... الاعظم (عج) نسپرده است، از پای ننشسته و تا آخرین قطره خون در رکاب فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بسیجی وار آماده جانفشانی می‌باشد و به دشمنان این مرز و بوم یادآور می‌شود که در صورت هرگونه تحرکی علیه ملت شریف ایران با استعانت از آیه «أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ۖ» با اقتدار عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.