بررسی برنامه‌های سالگرد دفاع مقدس در مراکز صداوسیما

روند برنامه سازی چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مراکز استان‌های سازمان صداوسیما در نشستی به صورت ویدئوکنفرانس بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی در نشست بررسی برنامه‌های سالگرد دفاع مقدس در مراکز صداوسیما که با حضور مدیران کل استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و صداوسیما برگزار شد گفت: توجه به منظومه فکری و گفتمان دفاع مقدس و ماهیت و چرایی و چیستی آن و بازخوانی تاریخ جنگ برای مردم به ویژه نسل جوان کشور باید در اولویت قرار گیرد.

دارابی افزود: از جمله موضوعاتی که باید روی آن کار اساسی صورت بگیرد، بحث همه با هم در دفاع و نمایش همبستگی ملت ایران است که جزو واقعیت‌های انکارناپذیر دفاع مقدس به شمار می‌رود.

او گفت: ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس از خرداد امسال در رسانه ملی تشکیل شده و تا اسفند ۹۹ فعالیت خواهد داشت که در این بین سهم مراکز استانی بیش از ۱۲ هزار و ۵۱۳ عنوان برنامه و حدود ۱۴۲ هزار دقیقه است.

سردار سرتیپ کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با اشاره به برنامه‌های رسانه ملی در این هفته گفت: برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس هم تدارک گسترده‌ای دیده شده که در این بین صدا و سیمای جمهوری اسلامی مانند همیشه پیشگام بوده است.

سردار سرتیپ کارگر گفت: امسال و در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های مختلفی از سوم خردادماه شروع شده که تا ۲۹ اسفند امسال ادامه دارد و اوج برنامه‌های هفته دفاع مقدس در روز دوشنبه سی و یکم شهریورماه خواهد بود بطوریکه سخنرانی مقام معظم رهبری در نخستین روز از هفته دفاع مقدس و پخش آن در سراسر کشور از مهمترین برنامه‌های این هفته خواهد بود.

در این نشست مشترک،  صفری مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی که به نمایندگی از مدیران کل مراکز استان‌ها سخن می‌گفت گفت: گفتمان سازی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در قالب تاثیرگذار با رویکرد‌های جدیدی در مراکز استان‌ها در حال پیگیری است که یکی از برنامه‌های در دست ساخت ۸ تله فیلم و ۸ سریال با محور دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در صداوسیمای استانهاست و ساخت فصل دوم سریال جلال در مرکز آذربایجان شرقی هم در این راستا آغاز شده است.

 صفری استفاده از ساختار مستند برای ماندگاری و تاثیرگذاری دوران پر افتخار دفاع مقدس را از دیگر رویکرد‌های مراکز استان‌ها عنوان کرد که از آن جمله ساخت ۱۳۰ مستند از شهدای مدافع حرم است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.