آبرسانی به ۵۹ روستای استان کرمانشاه در قالب پویش هرهفته الف ب ایران با دستور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو وارد مدار بهره برداری شد.

بهره برداری از پروژه آبرسانی به ۵۹ روستای استان کرمانشاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آبرسانی به ۵۹ روستای استان کرمانشاه در قالب پویش هرهفته الف ب ایران با دستور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو وارد مدار بهره برداری شد از این تعداد ۱۹ روستا در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ روستا در شهرستان صحنه، ۱۰ روستا در سرپل ذهاب، ۴ روستا در ثلاث باباجانی، ۴ روستا گیلانغرب، ۳ روستا کنگاور، یک روستا سنقروکلیایی و یک روستا در شهرستان دالاهو قرار دارد.


 با افتتاح این طرح‌ها ۳ هزار و ۹۷۲ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۶۰ نفر از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

برای آبرسانی به این روستا‌ها بیش ۲۹۷ میلیارد ریال هزینه شده است و  برای اجرای این پروژه‌ها ۱۲۴ کیلومتر خط انتقال، ۱۷ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۳ ایستگاه پمپاژ با توان پمپاژ ۵۲ لیتر برثانیه و ۸۶۰ مترمکعب مخزن اجرا شده است و مستقیم و غیرمستقیم این پروژه‌ها  ۱۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

تصفیه‌خانه آب شهر کرمانشاه  نیازمند اعتبار 

 


مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، امروز (۳۰ شهریور) در این مراسم که در روستای عزیزآباد شهرستان صحنه برگزار شد، با اشاره به خدمات خوبی که در دولت تدبیر و امید در زمینه آب، فاضلاب و برق به روستا‌ها ارائه شده، بیان کرد: این پروژه‌ها با هزینه بالایی به بهره برداری رسیده که جای قدردانی از دولت دارد.

او به بهره‌برداری از بخشی از پروژه عظیم سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه در دولت تدبیر و امید هم اشاره کرد و یادآور شد: سامانه گرمسیری بزرگترین طرح عمران آبی غرب کشور بود که مردم از مزایای آن بهره‌مند شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از چند درخواست حوزه آب و فاضلاب استان کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: تصفیه‌خانه آب شهر کرمانشاه با ظرفیت پوشش یک میلیون نفر جمعیت در دست احداث است و هم اکنون نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تقاضا داریم اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تامین شود.

او همچنین از ساماندهی رودخانه قره‌سو و جداسازی فاضلاب از آن به عنوان یک مطالبه جدی مردم کرمانشاه نام برد و بیان کرد: این رودخانه از داخل شهرکرمانشاه می‌گذرد و جاذبه‌های توریستی فراوانی دارد.

به گفته این مسئول، پارسال  تمهیداتی برای ساماندهی این رودخانه فراهم شده که نیاز است ادامه پیدا کند.

سالاری بیان کرد: فرسودگی شبکه فاضلاب شهر کرمانشاه نیز از دیگر مشکلات ما است که برای نوسازی آن نیازمند حمایت‌های دولت هستیم.

 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.