به علت شیوع ویروس کرونا، ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه گردشگری استان چهارمحال و بختیاری وارد شد.

کرونا ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری وارد کردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرجام سمیعی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا، بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه گردشگری استان وارد شده است.

او افزود: زمان گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در فصل بهار و تابستان است و به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین محدودیت‌های اجتماعی به خصوص در فصل بهار و ایام عید که رفت و آمد به استان با فاصله‌گذاری همراه شده بود خسارت زیادی به حوزه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری استان وارد شد.


بیشتر بخوانید


سمیعی اظهار داشت: با توجه به شیوع این ویروس، تعداد گردشگران و مسافران استان کاهش ۱۰۰درصدی داشت و این امر باعث شد که هتل‌داران، مجتمع‌های اقامتی، تور‌های مسافرتی، مهمانسرا‌ها و کمپینگ‌های اقامتی استان به دلیل نداشتن مسافر با کمبود درآمد مواجه شوند و برخی از این اماکن به دلیل مشکلات اقتصادی در حال تعطیل شدن هستند.

به گفته او، هم‌اکنون در استان ۲۵ هتل، ۲ مجتمع اقامتی گردشگری، ۳۹ مجمتع بوم گردی، پنج سفره خانه سنتی، پنج مرکز تفریحی سرگرمی، ۴۶ دفتر خدماتی، مسافرتی و ۲ کمپینگ اقامتی در کوهرنگ و سبزکوه فعال است که به دلیل کاهش مسافرت‌ها و گردشگری با مشکل بودجه مواجه شدند.

سمیعی گفت: در ایام عید بسیاری از روستا‌های گردشگرپذیر استان به صورت خودجوش مراکز تفریحی و گردشگری و اماکن اقامتی خود را تعطیل کرده بودند و پذیرش مسافر و گردشگر نداشتند.

او با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری تابع ستاد ملی و استانی کرونا هستیم، گفت: سلامت مردم بیش از هرچیز مهم است که این امر باعث شده که برخی زیرساخت‌های گردشگری استان در ایام کرونا به خصوص ایام عید تعطیل شود.

سمیعی با اشاره به اینکه پرداخت هزینه‌های جاری از جمله پرداخت حقوق کارگران، هزینه آب و برق، گاز و سایر هزینه‌ها از جمله استهلاک بر عهده سرمایه‌گذار است و سرمایه‌گذار بودن هیچ درآمد مجبور به پرداخت این هزینه است، گفت: این امر هزینه سنگین بر گردن سرمایه‌گذار گذاشته است.

او ادامه داد: به منظور حمایت از این قشر در اوایل فصل تابستان برنامه‌ریزی شد که در هر شهرستان یک جشنواره گردشگری با توجه به ظرفیت شهرستان برگزار شود، که بتوان زمینه حضور گردشگر و مسافر را در آن مناطق فراهم و جبران خسارت کرد، اما به دلیل شیوع ویروس این برنامه‌ریزی نیز محقق نشد و شهرستان‌ها موفق به اجرای این برنامه نشدند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار