۷۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۳۸۰ استخر ذخیره آب کشاورزی رهاسازی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  زهرا حسینی رابط محیط زیست و سلامت غذای مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر گفت: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی فرصتی برای استفاده بهینه از تاسیسات کشاورزی، کمک به اقتصاد و افزایش درآمد است و شهرستان کاشمر به دلیل داشتن  استخر‌های ذخیره آب کشاورزی از این ظرفیت برخوردار است.

او افزود: امسال ۷۰ هزار قطعه بچه ماهی از گونه‌های کپور و آمور در استخر‌های کاشمر رها سازی شده اند. این کار موجب غنی شدن آب خروجی استخر شده و تاثیر مستقیمی در افزایش راندمان تولیدکمی و کیفی محصولات کشاورزی آبیاری شده با آب خروجی این استخر‌ها داشته و نتیجه این اقدام کاهش و مصرف بهینه کود در بخش کشاورزی بوده که از نظر زیست محیطی نیز حائز اهمیت است.

رابط محیط زیست و سلامت غذای مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: کمک به اقتصاد خانوار‌های روستایی از طریق تولید و فروش ماهی و ورود گوشت ماهی به عنوان یک غذای سالم و ضروری در سبد غذایی خانوار، از جمله مزایای پرورش ماهی دراستخر‌های ذخیره آب کشاورزی است.

حسینی بیان کرد: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی نه تنها مشکلی برای اجرای سامانه آبیاری تحت فشار ایجاد نمی‌کند بلکه موجب کاهش هزینه کشاورزی و افزایش سود اقتصادی کشاورز می‌شود. هزینه عمده در پرورش ماهی تامین غذای آن است.

او تصریح کرد:در پرورش کپورماهیان در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی می‌توان از پس مانده سفره خانوار و همچنین ضایعات غلات و علوفه موجود در مزرعه به عنوان غذا بهره برد و با هزینه کم ماهی تولید کرد. ماهی تولید شده مورد مصرف خانوار قرار گرفته و مازاد آن به عنوان کمک معیشتی برای روستائیان قابل فروش خواهد بود.

انتهای پیام//م. د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.