استاندار اردبیل گفت: چهار پیست اسکی جدید با هدف توسعه ورزش و گردشگری زمستانی در نقاط مختلف این استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل در بازدید از مسیر پیست اسکی آلوارس سرعین گفت: پیست اسکی زمستانی آلوارس سرعین، پیست اسکی روی چمن فندقلوی نمین، پیست اسکی اندبیل خلخال و پیست اسکی منطقه گردشگری شابیل مشگین‌شهر از جمله پیست‌هایی است که در آینده نه چندان دور به بهره‌برداری خواهد رسید.

او از بازگشایی مسیر پیست اسکی اوجور آلوارس خبر داد و بیان کرد: عملیات خاکبرداری، تیرریزی و زیرسازی در حال اتمام بوده و تا پایان فصل پاییز به پایان خواهد رسید و ۱۰ کیلومتر از جاده سرعین به پیست اسکی آلوارس نیز تا شروع فصل زمستان تعریض و بهسازی خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه دستگاه‌های موردنیاز پیست اسکی اندبیل خلخال هم خریداری شده است، گفت: به زودی با نصب دستگاه‌ها این پیست اسکی به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهنام‌جو از تامین اعتبار مورد نیاز و آغاز عملیات تکمیل پروژه پیست اسکی چمن فندقلو خبر داد و اضافه کرد: با تمهیدات و پیگیری‌های انجام گرفته از هفته گذشته عملیات تکمیل این پروژه با نقشه جدید آغاز و گودبرداری‌های لازم برای نصب دکل‌ها به نحوی مطلوب در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه پیست اسکی فندقلوی نمین یکی از پروژه‌های مهم ورزشی استان است، گفت: پیست اسکی فندقلو نمین دومین پیست اسکی بین‌المللی روی چمن بعد از دیزین در کشور خواهد بود.

استاندار اردبیل توسعه گردشگری و توریسم ورزشی را از اولویت‌های اصلی مسئولان عالی استان اردبیل برشمرد و افزود: توسعه و گسترش رشته ورزشی اسکی می‌تواند نقش مهمی در جذب توریسم و توسعه گردشگری استان ایفا کند.

بهنام‌جو با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل بیان کرد: برای جذب گردشگر در فصل‌های سرد سال و اجرای طرح زمستان بیدار در استان باید زیرساخت‌های مورد نیاز تامین شود و بر این اساس برای توسعه زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان اردبیل اعتبارات مورد نیاز تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.