مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش مازندران گفت: نیروی انسانی متعهد و متخصص مهم‌ترین عامل دستیابی به اهداف سازمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین کمالی مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت نقش معلم به عنوان یک الگو برای دانش آموزان گفت: در این زمینه باید صلاحیت‌های فردی، حرفه‌ای و شخصیت و میزان تعهد افراد لحاظ شود و نیروی انسانی متعهد و متخصص مهم‌ترین عامل دستیابی به اهداف سازمان است.

او از مقید بودن به موازین شرعی، آگاهی از مسائل اعتقادی، آگاهی از مسائل مربوط به شغل، و عدم فساد و اخلالگری به عنوان اهم موارد گزینشی از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) نام برد و افزود: گزینش از منظر و نگاه حضرت امام (ره) بسیار مهم و با اهمیت بود که در سال ۶۱ طی فرمان ۶ ماده‌ای همه دستگاه ها،   نهادها، وزارتخانه ها و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را موظف به هیاتی به نام گزینش کرد.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: از نظر امام معیار و ملاک گزینش افراد، موازین شرعی و انسانی، آگاهی‌های شغلی و ارشاد و هدایت افراد خطاکار جاهل که به واسطه جهل و فقر ایمانی و فرهنگی عملکرد خطا گونه داشته اند بود.


بیشتر بخوانید


کمالی گفت: گزینش هوشمندانه و دقیق، جذب معلمان و مربیان با کیفیت و دلسوز و جلوگیری از عناصر مضر و نفوذی در آموزش و پرورش همواره از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری در امر گزینش بوده است.

او با بیان اینکه افرادی که متقاضی اشتغال و استخدام در آموزش و پرورش هستند باید واجد شرایط ضوابط عمومی و تبصره آن شامل ملاک‌های انتخاب اصلح مندرج در ماده ۲ قانون گزینش باشند، افزود: هیچ مدرسه‌ای اعم از دولتی و غیر دولتی بدون اخذ تاییدیه هسته گزینش تحت هر عنوانی حق بکارگیری و اشتغال افراد را ندارد.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش مازندران گفت: ممنوعیت بکارگیری معلمان و دبیران مرد در مدارس و مراکز دولتی و غیر دولتی دخترانه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.