صعود سراسری کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی غرب کشور به قله پرآو برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سردار عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف  گفت:  صعود سراسری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با شرکت کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی غرب کشور شامل دو استان کرمانشاه و همدان به قله پرآو انجام شد.

سردار عظیمی در ادامه با اشاره به اینکه راه شهدا همواره الهام بخش راه ما خواهد بود اظهار داشت: این صعود یک روزه بود که کوهنوردان سپاهی توانستند قله پرآو باارتفاع ۳۴۰۵ متری را فتح کنند.

او در ادامه با اشاره به اینکه در این صعود پیشکسوتان سپاهی و رزمندگان جوان حضور داشتند گفت: امیدواریم با سرلوحه قرار دادن شهدا و راه نورانی آنان در مسیر زندگی اقشار مختلف مردم و نوجوانان همواره ره رو شهدای گرانقدر این مرز و بوم باشیم.

لازم به ذکر است که کوهستان پرآو رشته کوهی امتداد یافته از شمال غرب تا شمال‌شرق شهر کرمانشاه، باطول تقریبی ۸۰ کیلومتر و وسعت تقریبی حدود ۹۸۰ کیلومتر مربع بخشی از رشته کوه زاگرس در غرب ایران می‌باشد.

رشته کوه پراو از سمت شمال غربی به رشته کوه شاهو متصل است و از سمت جنوب شرقی، رودخانه معروف گاماسیاب آن را از رشته کوه هرسین جدا می‌کند و دهستانهای پای روند و میان دربند در جنوب غربی و دهستان‌های دینور و بیلوار در شمال شرقی این کوهستان واقع شده‌اند.

قله پرآو باارتفاع ۳۴۰۵ متر از سطح دریا بلندترین قلهٔ این کوهستان و یکی از۱۵۱۵قله بسیار برجسته جهان به‌شمار رفته که در شمال شرقی شهر کرمانشاه واقع شده‌است.

کوه‌های این منطقه دارای یکی از عمیق‌ترین لایه‌های لایم استون کره زمین است و همچنین بعلت فشارهای ناشی از کوه‌زایی آلپی شکاف‌های بسیاری پیدا کرده‌است به همین علت عمیق‌ترین غارهای ایران مانند غارهای پراو، جوجار، قیژلان و چاه غار قلا در این کوهستان قرار دارند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.