تسریع صادرات با الکترونیکی شدن سامانه استعلام در بندر شهید باهنر

دفتر گواهی مبدا در بندر شهید باهنر با هدف تسریع در امور صادرات راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، محمدحسینی، مدیرکل گمرک شهید باهنر گفت: با تلاش اتاق بازرگانی بندرعباس دفتر گواهی مبدا در بندر شهید باهنر راه اندازی شد.

محمدحسینی با اشاره به صدور میانگین بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ گواهی مبدا افزود: در دو ماه آینده با الکترونیکی شدن سامانه استعلام، فقط با داشتن کد رهگیری گواهی از مبدا صادر و نیاز به ثبت کاغذی وجود ندارد و این امر سبب شتاب در صادرات می شود.

مدیرکل گمرک شهید باهنرگفت: اتاق بازرگانی بندرعباس برای راه اندازی این دفتر تلاش بی وقفه‌ای نمود که نشان دهنده عزم راسخ اتاق برای هموارسازی مسیر تجار و بازرگانان است.

او افزود:بعد مسافت از محل صدور گواهی مبدا واقع در اتاق بازرگانی بندرعباس تا محل بندر همواره مورد گلایه صادرگنندگان بود و با مساعدت و تلاش‌های بی وقفه ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس شاهد افتتاح این دفتر و مطالبه به حق بازرگانان بودیم.

محمدرضا صفا رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در حاشیه افتتاح دفتر گواهی مبدا در بندر شهید باهنر گفت: ما به دنبال ایجاد فضا برای روان‌سازی فعالیت بازرگانان هستیم.

اوافزود: بنا داریم تا پایان سال این اقدام را به دیگر بنادر شرق تعمیم داده تا صادر کنندگان شرق استان هرمزگان نیز از ارائه خدمات اتاق در منطقه خود بهره‌مند شوند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: اتاق بازرگانی بندرعباس با پیوستن به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدأ، برای یکپارچه سازی با اتاق‌های بین المللی، به خط مشی‌هایی در زمینه صدور گواهی مبدا دست خواهد یافت.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.