رونق صادرات میوه و تره‌بار از هرمزگان به کشور‌های حوزه خلیج‌فارس

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از رونق صادرات کالا‌های یخچالی از هرمزگان به کشور‌های حوزه خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،حمیدرضا محمدحسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: موقعیت جغرافیایی و استراتژیک بنادر شرق استان هرمزگان سبب رونق صادرات کالا‌های یخچالی و ارزآوری و ایجاد ارزش‌افزوده بالا شده است.

محمد حسینی سرمایه‌گذاری در ایجاد پایانه‌های سرتینگ محصولات کشاورزی را می‌توان عامل مهمی در توسعه صادرات و ارز آوری عنوان کرد.

او افزود:از سوی وزارتخانه‌های مربوطه و همچنین کاهش فرایند‌های اداری می‌تواند در ارسال کالا‌ها در جهت تعمیم و شناسایی بازار‌های هدف فرصت‌های جدیدی را فراروی تجار و بازرگانان قرار دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت:در حوزه‌های لجستیکی با الحاق ۳ پست اسکله جدید و اصلاح ساختاری انبار‌های دپو کالا ظرفیت بندر باهنر افزایش یافته است.

محمدحسینی افزود : تحقق عواملی نظیر اجرای سیستم مدیریت ترافیک دریایی (vts) که کاهش زمان انتظار کشتی‌ها از ۶ ساعت به ۲ ساعت را در برداشت و همچنین تأمین نیروی انسانی ماهر در این حوزه توانسته‌ایم رتبه نخست از حیث صادرات کالا‌های یخچالی را در بین بنادر کشور کسب کنیم.

او با بیان اینکه با اصلاح و توسعه خدمات بندری هم‌اکنون ۹۰ درصد میوه و تره‌بار با شناور‌های فلزی و لندینگ کرافت و با استفاده از کانتینر‌های یخچالی صادر می‌شود گفت:  این اقدام، چالش‌هایی که سال‌های گذشته در ارتباط با صادرات میوه و تره‌بار با ماندگاری کم داشتیم و سلامت محصولات را از بعد بهداشتی تهدید می‌کرد، مرتفع کرده است.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.