زاد بوم با اشاره به این که تا به امروز کارت بازرگانی هیچ یک از شرکت های تولیدی تعلیق نشده است گفت: تنها در بحث صدور و تمدید کارت های بازرگانی این شرکت ها مشکل جزیی ایجاد شده بود که برطرف شده است.

هیچ کارت بازرگانی شرکت های تولیدی کشور تعلیق نشده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  حمید زاد بوم، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درحاشیه نشست مشترک با فعالان اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: تعلیق کارت های بازرگانی فقط شامل آن دسته از شرکت های  تجاری است که  تعهد ارزی آنها  به صفردرصد رسیده  باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده و با هماهنگی مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و گمرک ایران،  در کارگروه پایش رفتار تجاری مقرر شد فقط کارت های بازرگانی آن دسته از صادر کنندگان که تولیدی نیستند و  هیچ تعهد ارزی در ۲ سال گذشته نداشته اند، تعلیق  شود.

 رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تعداد کارت های بازرگانی تعلیق شده  حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت تجاری و غیر تولیدی است که امیدواریم بخشی از آن ها که تعهدشان  را ایفا کردند با اعلام بانک مرکزی از تعلیق خارج شوند. 

 زاد بوم  افزود: امیدواریم تولید کنندگان هم در سال جاری ارز کشور را برگردانند و در مقابل  مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز کشور  را از این محل این ارز  وارد کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  از  البرز به عنوان استانی نام برد که از قابلیت های صنعتی و کشاورزی بالایی برخوردار است و گفت: بستر برای توسعه‌ صادرات از این خطه فراهم است.

او افزود: نمایشگاه توانمندی های تولیدی البرز مستقر در اتاق بازرگانی  بیانگر ظرفیت بالای این استان در توسعه صادرات است.

زادبوم گفت: برخی از مشکلات  صنعت البرز در سایر مناطق کشور هم وجود دارد و برخی چالش ها نیز مخصوص این استان است و مقرر شد برای رفع این مشکلات پیگیری های لازم انجام پذیرد. 

او جهش تولید به ویژه در بحث توسعه صادرات را از اولویت های وزارت صنعت ، معدن و تجارت‌ عنوان کردو افزود :یه منظور حمایت و پشتیبانی از بخش مهمی از اشتغال استان و کشور را در دستور کار ویژه قرار داده ایم.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت  با اشاره به بسته تشویقی ویژه صادرکنندگان، گفت: سازمان برنامه و بودجه از این اقدام حمایت و بخشی از بودجه آن را تامین کرده است

زاد بوم یکی از مشکلات اصلی صادر کنندگان را ناشی از کمبود پایانه های صادراتی در مناطق مرزی بیان کرد و  افزود:  ما از ایجاد و توسعه  پایانه های صادراتی توسط بخش خصوصی در مراکز تولید و مناطق مرزی حمایت می کنیم.

او گفت: برای شرکت های تولیدی و صادرات محور تسهیلات صادراتی با نرخ۱۴.۵ درصد از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

زادبوم افزود: شرکت های تولیدی ‌صادرات محور می توانند برای دریافت این تسهیلات به سایت وزارت صمت و یا سازمان. توسعه تجارت ایران مراجعه کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.