استاندار کرمانشاه گفت: اگر دانشگاه‌ها به کمک توسعه استان‌ها بیایند، حتماً توسعه استان‌ها با هزینه کمتری انجام خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  هوشنگ بازوند در نشست با  تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به تاثیرگذاری دانشگاه‌ها در توسعه جامعه گفت: اگر دانشگاه‌ها به کمک توسعه استان‌ها بیاید حتماً توسعه استان‌ها با هزینه کمتری انجام خواهد شد و به واقع دانشگاه‌ها قادر هستند چالش‌های استان‌ها را با هزینه کمتری حل کنند.

بازوند همچنین به شرایط ویژه و ظرفیت‌های استان کرمانشاه برای توسعه اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه شرایط خاص و ویژه‌ای برای توسعه دارد و اگر در مرکز توجه بیشتری به این استان شود قطعاً هزینه‌ها در کشور کاهش خواهد یافت.

بازوند با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای برخی چالش‌ها از جمله بیکاری است، بیان کرد: طی چند سال گذشته اقدام به تدوین برخی اسناد مانند سند اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال کردیم و امسال هم با توجه به سال جهش تولید نسبت به تهیه سند جهش تولید تحت عنوان سند سرمایه گذاری اقدام شد و امسال باید تلاش کنیم ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان شکل بگیرد تا بتوانیم به چالش اصلی استان یعنی بیکاری غلبه کنیم.

او افزود : استان کرمانشاه یکی از ثروتمندترین استان‌های کشور است و اگر به ظرفیت‌های گردشگری اورامانات نگاه کنیم می‌تواند به اندازه چاه‌های نفت درآمد داشته باشد، اما باید آسیب شناسی شود که این استان با این همه ظرفیت چرا در اقتصاد و اشتغال مشکل دارد؟

استاندار کرمانشاه گفت: این استان دارای دو هزار کیلومتر آبراه و و رودخانه است و همچنین نزدیک به ۴۰۰ میلیمتر بارندگی در سال دارد و دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه گردشگری است، لذا دانشگاه هر چقدر که بتواند در این زمینه کمک حال استان باشد ما آمادگی‌های لازم را داریم.

او گفت: یکی از گرفتار‌های استان در بحث اشتغال موضوع آموزش و مهارت به افراد جویای کار است، لذا علاوه بر توجه به رونق تولید و جهش تولید باید به مقوله آموزش هم توجه کنیم که دانشگاه می‌تواند در این زمینه نیز کمک حال استان باشد.

مقام عالی استان افزود: حدود ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت کرمانشاه در مناطق حاشیه نشین زندگی می‌کنند که این موضوع هم نیازمند یک کار مطالعاتی و فرهنگی است که در این زمینه آمادگی‌های لازم در استان برای همکاری با دانشگاه به منظور رفع چالش‌ها وجود دارد.

او در پایان اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از ظرفیت‌های پررنگ توسعه استان می‌دانیم، لذا برای هر گونه کمک و همکاری جهت اجرای طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی برای حرکت به سمت توسعه و حل چالش‌ها در استان نیاز باشد، آمادگی داریم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.