به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدرضا اسلامی نسب ،مسئول رسیدگی به امور تحصیلی دانشآموزان اتباع اداره کل آموزشوپرورش قم گفت: طبق برآورد های صورت گرفته ۲۰ درصد دانش آموزان اتباع خارجی ساکن استان قم به دلیل نداشتن تمکن مالی به فضای مجازی دسترسی ندارند.
او افزود: با شیوع کرونا و مجازی شدن بخشی از آموزش، تحصیل غیرحضوری بسیاری از دانشآموزان اتباع با مشکلات عدیدهای مواجه شده است.
اسلامی اضافه کرد: دسترسی نداشتن به فضای مجازی، اینترنت، نداشتن گوشی همراه هوشمند و تبلت از جمله مشکلاتی است که دانش آموزان اتباع با آن مواجه هستند.
مسئول رسیدگی به امور تحصیلی دانشآموزان اتباع اداره کل آموزشوپرورش قم گفت: در برخی خانوادهها پدر، مادر و یا هر دو کارگر ساده هستند و درآمد خاصی برای تهیه این تجهیزات ندارند؛ حتی در مواردی خانوادهها قدرت خرید تلویزیون نیز ندارند.
اسلامی نسب تاکید کرد: بارها از سازمانهای حامی اتباع از جمله کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، شورای پناهندگان ناروی (ان آر سی) و یونیسف درخواست کردهایم نسبت به بخشی از هزینههای دانش آموزان اتباع کمک نمایند، ولی تاکنون اقدامی نشده است.
او عنوان کرد: تحصیل دانشآموزان اتباع خارجی که به فضای مجازی دسترسی ندارند، بهصورت نیمهحضوری و با در اختیار گذاشتن درسنامه و جزوهها پیگیری میشود.
در حال حاضر ۳۵ هزار دانشآموز اتباع خارجی از کشورهای مختلف در مدارس دولتی و غیردولتی این استان در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی و بقیه در متوسطه اول، دوم و هنرستان مشغول به تحصیل هستند.
۷۰ درصد دانشآموزان اتباع ساکن در استان قم از کشور افغانستان، ۱۵ درصد از کشور عراق و ۱۵ درصد نیز از سایر کشورها میباشند؛ حدود ۱۳ درصد دانشآموزان اتباع سراسر کشور در استان تحصیل میکنند و این دانشآموزان ۱۵ درصد جمعیت دانشآموزی قم را شامل میشوند.
منبع : ایرنا
انتهای پیام/ش