رئوفی گفت:برای تحصیل غیرحضوری بسیاری از دانش آموزان افغانستانی به اینترنت و دستگاه‌های هوشمند دسترسی ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمد حسن رئوفی فرد، مدیر آموزش و پرورش بخش خلجستان قم در خصوص وضعیت تحصیل دانش آموزان این بخش اظهار کرد: مدارس اکثر روستا‌های استان به محض شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و به دلیل اهمیت تحصیل دانش آموزان بسیاری از مدیران و معلمان به صورت خودجوش اقدام به برگزاری کلاس هاس مجازی نمودند.

او با اشاره به وضعیت تحصیل مجازی در روستا‌های استان به ویژه بخش خلجستان گفت: بیش از ۹۰ درصد از دانش آموزان بومی مجهز به دسترسی به گروه‌های مجازی مدارس هستند و معضل اساسی کمبود امکانات دانش آموزان اتباع افغانستان است که کمتر از ۱۰ درصد از ۳۴۲ دانش آموز امکان دسترسی به اینترنت را دارند.

مدیر آموزش پرورش بخش خلجستان استان قم افزود: ۸۰ درصد تعلیمات دروس تا قبل از شروع ویروس کرونا صورت پذیرفته بود و مابقی هم به صورت مجازی به دانش آموزان تعلیم داده می‌شود و دروس به سال آینده موکول نخواهند شد.

او با بیان اینکه نمره دهی به دانش آموزان تا کلاس ششم توصیفی است، عنوان کرد: دانش آموزان مقطع متوسطه امتحانات خود را به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در نوبت‌های متعدد برگزار خواهد شد.

رئوفی فرد در پایان با تاکید برمشکلات دانش آموزان اتباع گفت: به دلیل دسترسی نداشتن بسیاری از دانش آموزان افغانستانی به اینترنت و دستگاه‌های هوشمند در این زمینه مدیران مدارس مجاب به تهیه پک شامل جزوه و نرم افزار‌های درسی شده‌اند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار