رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت ۴۵۰ تکنسین اورژانس در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هومن رفیعی سروری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود ۶۳ پایگاه شهری و جاده‌ای فوریت‌های پزشکی در سطح استان، از فعالیت ۴۵۰ تکنسین اورژانس در این پایگاه‌ها خبر داد.

او با اشاره به وجود ۱۴۴ دستگاه آمبولانس در پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی استان گفت : علاوه بر این سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد نیز در مجموعه فوریت‌های پزشکی استان فعال است.

رفیعی سروری با بیان اینکه کمبودی بلحاظ تعداد آمبولانس‌ها نداریم، افزود: این خودرو‌ها به دلیل فشار کاری زود فرسوده می‌شوند، اما با توجه به وجود آمبولانس‌های پشتیبان کمبودی در این زمینه نداریم.

او با اشاره به کمبود نیروی انسانی در فوریت‌های پزشکی استان افزود: در حال حاضر از طریق تمدید قرارداد نیرو‌های طرحی قرار است این کمبود‌ها جبران شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه استاندار کشوری میانگین زمان حضور نیرو‌های فوریت‌ها سر صحنه حوادث جاده‌ای را ۱۵ دقیقه اعلام و ادامه داد: خوشبختانه در استان این زمان حدود ۱۳ دقیقه است.

او گفت: این مدت زمان، "میانگین" زمان حضور نیرو‌های فوریت‌ها است و در برخی ماموریت‌ها ممکن است بسته به فاصله حادثه تا محل پایگاه یا نوع جاده، این زمان کم یا زیاد شود.

رفیعی سروری افزود: همچنین در ماموریت‌های شهری استاندار این است که در ۸۰ درصد ماموریت ها، از زمان تماس تا رسیدن به محل حادثه کمتر از ۱۰ دقیقه باشد که این شاخص در استان کمتر از هفت دقیقه است.

انجام ۲۴ هزار ماموریت "اورژانسی" در امسال

این مسئول گریزی هم به ماموریت‌های امسال اورژانس استان داشت و افزود: امسال ۲۴ هزار و ۶۹۱ ماموریت داشته ایم که از این تعداد ۵۱۴۹ مورد آن تصادفی و مابقی غیرتصادفی بوده است.

او افزود: همچنین از مجموع ماموریت‌های امسال ۲۰ هزار و ۲۴۹ مورد آن شهری و مابقی جاده‌ای بوده است.

رفیعی سروری به خدمات اورژانس در بخش نقل و انتقال بیماران کرونایی هم اشاره کرد و افزود: طی مدت شیوع کرونا ۲۷۱۴ بیمار مشکوک به کرونا توسط نیرو‌های فوریت‌ها به مراکز درمانی استان منتقل شده و یا میان مراکز درمانی استان جابجا شده اند.

او گفت: طی مدت شیوع کرونا ۷۳ نفر از نیرو‌های فوریت‌ها به کرونا مبتلا شده اند که خوشبختانه همگی به سلامت دوران نقاهت بیماری را پشت سرگذاشته اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.