مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونای خراسان جنوبی بر تشدید اطلاع رسانی خود مراقبتی مقابله با کرونا در فصل پاییز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونای خراسان جنوبی در نشست این کمیته گفت: بر اساس پیش بینی متخصصان بیماری‌ های عفونی، همزمان شدن کرونا با فصل پاییز و زمستان و آنفلو آنزای فصلی ممکن است شرایط را بدتر از تابستان و بهار کند.

او با تاکید بر استمرار آگاهی بخشی رسانه‌ ها به جامعه افزود: ضروری است اطلاع رسانی اقدامات پیشگیرانه را در حوزه‌ های مختلف افزایش دهیم و همچنان این هشدار به مردم داده شود که اگر مراقبت لازم را در برابر ویروس کرونا نکنند، شرایط خیلی سخت خواهد شد.

نبی زاده بیان کرد: اطلاع رسانی در حوزه واکسن آنفلو آنزا باید مبتنی بر نظر متخصصان بیماری‌ های عفونی و کارشناسان بهداشت باشد تا آن‌هایی که در اولویت استفاده هستند مانند کودکان زیر ۷ سال، افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری‌ های زمینه ای، واکسن آنفلو آنزا را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونای خراسان جنوبی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور نیمه وقت دانش آموزان در کلاس‌ ها عنوان کرد: رسانه‌ ها به ویژه صدا و سیما در این ایام با همکاری آموزش و پرورش، در زمینه تولید محتوا‌های آموزشی بهداشت و تغذیه دانش آموزان اقدام کنند.

او از آموزش و پرورش نیز خواست به دغدغه سلامت دانش آموزان توجه ویژه کنند و به والدین این اطمینان خاطر را بدهند که شیوه نامه‌ های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مدارس کاملا رعایت می‌شود.

نبی زاده بیان کرد: مدارس هم باید بر نحوه ورود و خروج دانش آموزان نظارت کنند و با رعایت کامل ضوابط بهداشتی، حضور حداقلی دانش آموزان و ضدعفونی مکرر کلاس‌ ها در حفظ سلامت دانش آموزان بکوشند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار