مهم‌ترین حوادث ۲۶ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انبار میلیاردی لوازم یدکی قاچاق در شیراز لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس گفت: انبار کالای لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در شیراز کشف شد.

سرهنگ ابراهیم یگانه رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس درباره کشف انبار کالای لوازم یدکی قاچاق در شیراز، بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از اخباری مبنی بر نگهداری لوازم یدکی قاچاق در یک انبار واقع در شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن مکان، ۵ هزار و ۸۳۰ حلقه تسمه دینام خارجی قاچاق کشف شد.

یگانه با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان کالا در دستور کار نیروی انتظامی استان فارس قرار دارد و برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

سرقت پراید در شیراز و کشف در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف خودرو پراید سرقتی بلاصاحب در شهرستان مرودشت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت درباره سرقت یک دستگاه خودرو پراید در شیراز، گفت: به منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، گشت پلیس مبارزه با مواد مخدر هنگام گشت زنی در یکی از محله‌های این شهرستان، به یک خودرو پراید که به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک و آن را مورد بررسی قراردادند.

او افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز می‌باشد.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست: توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه از سرقت را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف انواع قرص‌های متادون و ترامادول غیرمجاز در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع قرص‌های متادون و ترامادول غیرمجاز در شهرستان لارستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان درباره کشف انواع قرص‌های متادون و ترامادول غیرمجاز در لارستان، اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان لارستان به منظور برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی، طرح ارتقا امنیت اجتماعی را با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او افزود: در این رابطه ماموران انتظامی موفق شدند یک هزار و ۶۳۰ عدد انواع قرص‌های متادون و ترامادول غیر مجاز، یک هزار و ۱۱۰ سی سی شربت متادون و ۱۰۸ حقه وافور کشف شد.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه در این طرح یک روزه، ۸ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۱۹ کیلو تریاک نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص ۱۵ دستگاه وسیله نقلیه متخلف توقیف و ۳ نفر سارق نیز دستگیر شده است، تصریح کرد: موفقیت پلیس در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، حاصل همکاری صمیمانه مردم فهیم این شهرستان است و ان شا الله با این تعامل سازنده در آینده شاهد پاک شدن همه محلات جرم خیز از وجود افراد هنجارشکن خواهیم بود.

۳ کشته و مصدوم بر اثر واژگونی کامیون

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه کامیون در محور مواصلاتی نی‌ریز، یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس درباره واژگونی یک دستگاه کامیون در محور مواصلاتی نی‌ریز، بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره حادثه رانندگی در محور مواصلاتی نی‌ریز به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک دستگاه کامیون با ۳ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمال فارس با بیان اینکه در این حادثه یک نفر فوت و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناسان ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

سارق آرایشگاه‌های زنانه با ۲۵ فقره سرقت در شیراز دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری سارقی که با ورود به آرایشگاه‌های زنانه اقدام به کش روی موبایل می‌کرد با ۲۵ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی فارس درباره دستگیری سارق آرایشگاه‌های زنانه در شیراز گفت: در پی افزایش سرقت‌های متعدد کش روی تلفن همراه از آرایشگاه‌های زنانه در سطح شهرستان شیراز و ایجاد جو ناامنی در این صنف و همچنین سریالی بودن سرقت‌ها، شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه، شکات اظهار کردند که خانمی جوان به بهانه پرسیدن دستمزد کاشت ناخن وارد آرایشگاه شده و تلفن همراهشان که روی دکور بوده سرقت و بلافاصه با یک سواری پژو که راننده آن فردی مذکر بود از محل متواری شده است.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس با انجام اقدامات فنی و پلیسی و سرنخ‌های به جامانده در صحنه سرقت، موفق شدند در این خصوص یک سواری پژو ۴۰۵ که در صحنه سرقت از آن استفاده می‌شده است را شناسایی و آن را در یکی از خیابان‌های شیراز توقیف کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه راننده و سرنشین که همدست هم بودند، دستگیر شدند، گفت: سرنشین که خانمی جوان بود در بازجویی اولیه به ۲۵ فقره کش روی موبایل از آرایشگاه‌های زنانه اقرار کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه متهم اقرار کرد که پس از سرقت، سریعا با یک سواری ۴۰۵ که راننده آن همدست من بود فرار می‌کردیم، به شهروندان هشدار داد نسبت به اطراف خود هوشیار باشند و از قرار دادن اشیای گران قیمت در دید دیگران خود‌داری کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به ۱۱۰ یا به نزدیکترین پایگاه پلیس اطلاع دهند.

کشف بیش از ۱۰ تن گندم قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات گفت: ۱۰ تن و ۷۰۰ کیلوگرم گندم قاچاق در بوانات کشف شد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی بوانات بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل بار گندم مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۰ تن و ۷۰۰ کیلوگرم گندم که بدون مدارک قانونی بود کشف و در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه ارزش گندم‌های قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲۷۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۳۸ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۳۸ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در شهرستان لارستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان درباره کشف تریاک در لارستان، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه شخصی با یک سواری زانتیا قصد انتقال مواد مخدر به این شهرستان را دارد که موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: مأموران با ایجاد ایست و بازرسی و کنترل محسوس و نامحسوس خودروها، سواری زانتیا حامل بار را توقیف و در بازرسی از آن، ۳۸ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان بیان کرد: در این رابطه ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

خواستگار انتقام جو در کازرون به دام افتاد

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری خواستگار انتقام جو در کازرون خبر داد که در فضای مجازی باعث هتک حیثیت شاکی شده بود.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون درباره دستگیری خواستگار انتقام جو در کازرون، گفت: خانمی با مراجعه به پلیس فتا عنوان کرد فردی ضمن هک کردن حساب کاربری او، اقدام به ارسال پیام‌های توهین آمیز و تصاویر نامناسب در صفحه شخصی می‌کند که این موضوع باعث هتک حیثیت او شده است.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند فرد مزاحم را در یکی از محلات این شهرستان شناسایی و او را دستگیر کنند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم خواستگار سابق شاکی بوده است، گفت: وی با مشاهده ادله و مدارک موجود در پرونده به بزه انتسابی خود اعتراف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از شهروندان خواست برای جلوگیری از هک شدن شبکه‌های اجتماعی، قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش فوریت‌های پلیسی) و یا شماره تلفن ۰۷۱۴۲۲۲۲۵۴۴ اطلاع رسانی کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.