مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به تشکیل هزار و ۹۶ پرونده برای دریافت تسهیلات کرونا در حوزه فرهنگ و هنر در استان، گفت: از این تعداد تاکنون ۷۰ درصد تسهیلات درخواست‌ها پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با توجه به خسارت‌های کرونا در زمینه‌های فرهنگ و هنر، دولت همچون دیگر زمینه‌های اقتصادی از این حوزه نیز پشتیبانی کرد و همه رشته‌های فرهنگی و هنری شامل تسهیلات کرونا شد.

او افزود: هزار و ۹۶ پرونده برای دریافت تسهیلات کرونا در حوزه فرهنگ و هنر در این استان تا به امروز تشکیل شده که از این تعداد تاکنون ۷۰ درصد تسهیلات درخواست‌ها پرداخت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: دیگر پرونده‌ها پس از تکمیل به بانک فرستاده شده است و روند بانکی خود را برای دریافت این تسهیلات می‌گذرانند.

او افزود: وام‌های ۱۲ درصدی ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومانی بدون ضامن نیز از دیگر کمک‌های دولتی به آموزشگاه‌های آزاد هنری، مؤسسات فرهنگی و هنری، هنرمندان و فرهنگ‌ورانی آسیب دیده از کرونا بود که پرونده‌های درخواست‌کنندگان این وام‌ها نیز به بانک فرستاده شد.

سهرابی گفت: تسهیلات دیگری نیز برای رونق اشتغال در قالب وام تبصره ۱۸ بود که ۱۱ میلیارد تومان برش استان فارس بود.

او با بیان این که در این طرح بیش از ۴۰ درخواست داشتیم که پس از بررسی این درخواست‌ها در شورای اشتغال اداره‌کل به بانک آینده معرفی شدند افزود: برخی مشکلات برای پرداخت وجود داشت که با پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی رفع خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد دولت از طریق صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک به فرهنگ و هنر به‌زودی به اعضای این صندوق پرداخت می‌شود.

سهرابی افزود: سه ماه بیمه صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران در فارس برای بیش از ۲ هزار نفر هنرمندان بیمه شده نیز پرداخت شد که سهم فارس ۲۰۰ میلیون تومان بود.

او گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر هم به‌صورت بلاعوض برای هنرمندانی که در تنگنای مالی قرار دارند در نظر گرفته شده تا پس از شناسایی و بررسی‌های لازم، پرداخت شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار