معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور در قزوین گفت: آموزش هدف محور یکی از اقدامات بسیار سازنده در فضای زندان‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، ابوالفضل حجتی پور معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان آموزش هدف محور در زندان‌ها را یکی از اقدامات بسیار سازنده در فضای زندان‌ها دانست و گفت: ضمن اینکه زندان‌ها باید فضای امن برای اصلاح باشد باید آموزش‌های مناسب به زندانیان ارائه شود.

حجتی پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ترمیم فضای زندان‌ها گفت: زندان‌ها باید شرایطی داشته باشند تا زندانیان در دوران محکومیت ضمن اصلاح از آموزش‌های اخلاقی و دینی بهره‌مند شوند.

او اضافه کرد: متاسفانه فضای زندان‌ها خود زمینه ساز انحراف افراد شده است و باید فضای زندان‌ها اصلاح و ترمیم شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان زندان‌ها گفت: آموزش قرآن و اجرای فریضه نماز و همچنین آموزش سبک زندگی در زندان‌ها از برنامه ریزی‌های دستگاه قضا برای مددجویان است.

حجتی پور گفت: انتظار می‌رود نهاد‌های فرهنگی از قبیل دانشگاه‌ها هم در راستای آموزش‌های فرهنگی در کنار سازمان زندان‌ها حضور داشته باشند.

وی همچنین دادرسی الکترونیکی و ملاقات الکترونیکی را اقدامی با ارزش و بسیار سودمند دانست.

مدیرکل سابق اداره کل زندان‌های استان قزوین هم گفت: متاسفانه فضای کنونی زندان قزوین بسیار محدود و امکانات نیز بسیار ناچیز است و در دوران فعالیت خود پیگیر موضوع انتقال زندان مرکزی استان به خارج از محدوده شهری بودیم.

محمدی افزود: فعالیت‌های خوبی هم برای ایجاد بازداشتگاه در شهر قزوین و همچنین آبیک صورت گرفته است.

او درباره اجرای طرح دادرسی الکترونیکی گفت: استان قزوین جزء چهار استان پیشتاز اجرای طرح دادرسی الکترونیکی است و این اتفاق مهم با همکاری دادگستری محقق شد.

مدیرکل سابق اداره کل زندان‌های استان در پایان از کاهش ۹/۳ درصدی ورودی زندانیان به زندان‌های استان در ۴ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

مدیرکل جدید اداره کل زندان‌های استان هم با اشاره به حساسیت فعالیت‌ها و خدمات اداره کل زندان‌ها و جایگاه آن در جامعه گفت: زندان باید موجب تغییر و تحول در زندانیان شود و ارتقا آموزه‌های دینی و اخلاقی در زندانیان یکی از برنامه‌های مهم اداره کل زندان‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.