طرح ملی کنترل وزن و چاقی (کوچ) در مدارس استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خدایار قاسم‌پور معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، از تهیه و توزیع ترازو و قدسنج در بین شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان خبر داد.

او افزود: یکی از علل اصلی که سلامت امروز و فردای نسل در حال رشد را به مخاطره می‌اندازد، شیوع افزایش وزن و چاقی در سنین خردسالی و دانش آموزی است.


بیشتر بخوانید


قاسم پور اضافه کرد: افزایش وزن و چاقی نه تنها سلامت کودکان و نوجوانان را در طول تحصیل به خطر می‌اندازد، بلکه بر زندگی آنان در آینده تأثیرگذار است و آنان را با مشکلات بهداشتی، سلامتی و شیوع بیماری‌های غیر واگیر مواجه خواهد نمود.

او ادامه داد: این طرح برای جلوگیری از افزایش یا کاهش بی‌رویه وزن دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است که همزمان با شیوع کرونا و خانه نشینی، فعالیت بدنی آن‌ها به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

قاسم‌پور گفت: در این طرح، دانش‌آموز پیش از آغاز سال تحصیلی تست‌های ورزشی و سلامت می‌دهند و نتیجه آن به اطلاع والدین و خود دانش‌آموز خواهد رسید، بر اساس نتیجه به دست آمده، اگر فرد وزن متناسبی داشت، برنامه‌های غذایی و تمرینی برای پایداری شرایط وی در نظر گرفته خواهد شد.

او افزود: همچنین اگر چاقی یا لاغری غیرمتناسب تشخیص داده شود، دانش‌آموز با معرفی به پزشک مراحل درمان را طی خواهد کرد و در نهایت اگر چاقی و اضافه وزن داشته باشد، علاوه بر پزشک، به معلم تربیت‌بدنی نیز معرفی خواهد شد تا با انجام تمرینات، شرایط خود را به سطح مطلوب برساند.

قاسم‌پور اضافه کرد: در صورت مشارکت گسترده دانش‌آموزان، پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی جاری سه درصد از افزایش وزن جامعه هدف خود جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار