۱۱ تعاونی در استان سمنان تشکیل شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: با هدف استفاده از ظرفیت‌ها در بخش تولید و خدمات، طی پنج ماهه نخست سال جاری ۱۱ تعاونی در سطح استان تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ضمن اشاره به تشکیل ۱۱ تعاونی در پنج ماهه نخست سال جاری در سطح استان سمنان با هدف ارتقا و تثبیت شغل و درآمد‌های روستایی و شهری، گفت: استان سمنان دارای ظرفیت‌های عظیم تعاونی در بخش‌های تولیدی و خدماتی است که در سال‌های اخیر به خصوص در بخش تعاون روستایی، این استعداد‌ها بهتر دیده شده‌اند.

او با بیان اینکه اشتغال ۱۱ تعاونی جدیدالتاسیس استان سمنان ۱۷۳ نفر عنوان شده است، افزود: این تعاونی‌ها در مجموع ۱۶۷ نفر عضو خواهند داشت و می‌توانند ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های صنایع دستی، کشاورزی، خدمات باشند.

توجه به ظرفیت‌های استان سمنان

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه آمار بیکاری در سطح استان نسبت به میانگین کشور پایین‌تر است، ابراز کرد: اگر از ظرفیت تعاونی‌ها بیشتر و بهتر استفاده کنیم، جایگاه سمنان در زمینه بیکاری به نسبت دیگر استان‌ها ارتقا نیز پیدا خواهد کرد.

غنیان با بیان اینکه باید تعاونی‌ها بر حسب نیاز روز و بازار کار شکل گیرند و ما نیز از آن‌ها حمایت می‌کنیم، بیان کرد: هم اکنون تعاونی‌های استان در حوزه‌های شرکت‌های فناوری، حمل و نقل، فرش، خدمات، صنعت  مشغول به فعالیت هستند.

او با بیان اینکه کشاورزی، دامپروری، تولید زعفران و زیتون، باریجه و گیاهان دارویی و پسته در زمره مهمترین ظرفیت‌های استان است که می‌توان از آن‌ها در بخش تعاونی بهره گرفت، گفت: ارتقای تعاونی‌ها به خصوص در روستا‌های مولد می‌تواند به ما در عدم مهاجرت، تثبیت شرایط روستاها، اشتغال‌زایی، توانمندی روستایی کمک شایانی کند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.