مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: تامین معیشت مردم و پایداری و توسعه اکوسیستم از اهداف سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری است.

کوروش کیانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: بر اساس رویکرد سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری پروژه‌هایی مانند احیا، حفاظت، بهره برداری آبخیزداری و آبخوانداری و مراتع از سوی اهالی روستا‌ها و ساکنان واقعی عرصه‌ها و در قالب تشکیل شرکت‌های تعاونی تخصصی فراگیر انجام خواهد شد.

او افزود: تامین معیشت مردم و پایداری و همچنین توسعه اکوسیستم از اهداف سازمان است که به طور مستقیم به ساکنان عرصه‌های منابع طبیعی با تشکیل تعاونی‌های تخصصی فراگیر در اجرای پروژه‌ها مشارکت خواهند داشت.

کیانی بیان داشت: توانمندسازی جوامع محلی یکی از اهداف مهم سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور است که در این راستا برنامه‌هایی از قبیل آموزش و. برای تعاونی‌های فراگیر تهیه می‌شود تا بتوانند از سایر بخش‌ها دیگر پروژه‌های مانند صنایع جانبی و صنایع تبدیلی به کار بگیرند و در نتیجه افزایش سرمایه پیدا می‌کنند و به یک نهاد قدرتمند تبدیل میشوند، واین هدف نهایی ما در سازمان است.

محمد علی کلی رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان به وضعیت تعاونی‌های منابع طبیعی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵ شرکت تعاونی فراگیر تخصصی، و ۷ شرکت صدور مجوز داده شده و ۸ شهرستان در روند صدور مجوز قرار دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.