صابریان گفت: بیماری کرونا بار مضاعفی بر اورژانس وارد کرد و باعث شد تا تعداد تماس‌های ما تقریبا دو برابر شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: امسال به دلیل بیماری کرونا شرایط متفاوتی نسبت سال‌های گذشته در خصوص تعداد ماموریت و انتقال بیماران و ترس ناشی از بیماری داشتیم.

او ادامه داد: بیماری کرونا بار مضاعفی بر اورژانس وارد کرد و باعث شد تا تعداد تماس‌های ما تقریبا دو برابر شود. در مواجهه با این تعداد تماس تصمیم به راه‌اندازی یک مرکز پاسخگویی به سؤالات مردمی در خصوص این ویروس در محل سازمان اورژانس کشور گرفتیم.

رئیس اورژانس تهران با اشاره به اینکه روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر از کد ۷۲۴ استفاده می‌کنند، تاکید کرد: میزان تماس‌ها در کشور با شیوع بیماری کرونا رشد زیادی پیدا کرده و روزی پنج هزار ماموریت در تهران انجام گرفته است. از این تعداد حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از تماس‌ها مربوط به بیماری کرونا است.


بیشتر بخوانید


صابریان ادامه داد: قانون بهره وری نظام سلامت در حال پیگیری است و پرسنل ما در برخی از اوقات دو شیفت حضور دارند.

او افزود: استفاده از اورژانس هوایی سبب شده تا مصدومان سریع‌تر به مراکز درمانی منتقل شوند و شهرداری در زمینه راه اندازی پد بالگرد اورژانس، همکاری خوبی با ما  داشته است.

نیاز تهران به ۵۴ پد بالگرد اورژانس

رئیس اورژانس تهران با اشاره به اینکه حدود ٣٧ پد بالگرد در استان تهران داریم، گفت: در حالت ایده آل ما باید ۵۴ پد بالگرد اورژانس در تهران داشته باشیم، اما برخی از پایگاه‌ها از نظر جانمایی در مکان مناسبی ایجاد نشده است و باید در آینده محل شان تغییر کند.

او  در خصوص تعداد بالگرد‌های اورژانس تهران، گفت: در حال حاضر اورژانس تهران دارای دو بالگرد است و روزانه بین ۲ تا ۳ ماموریت در تهران انجام می‌دهند.

رئیس اورژانس تهران  ادامه داد: طبق آمار ٢٣٠ موتورلانس داریم که حدود ١٣٠٠ ماموریت در روز انجام داده و کمتر از ۱۰ دقیقه به مصدومان می رسند.

صابریان با بیان اینکه تعداد مزاحمت‌های تلفنی نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است، گفت: پیش از این حدود ٢٠ تا ٣٠ درصد مزاحم تلفنی داشتیم. طی ٢۴ ساعت گذشته در میان ١۶ هزار تماس ۴٨٣ مزاحمت تلفنی داشتیم.  

 رئیس اورژانس تهران گفت: در ایستگاه‌های قدیمی مترو محلی برای استقرار پرسنل اورژانس وجود ندارد و متاسفانه در برخی از ایستگاه‌ها به دلیل نبود آسانسور و تراکم جمعیت همچنین نبود جای پارک، رسیدن پرسنل بر بالین مصدومان با مشکل انجام می‌شود. براین اساس در ایستگاه‌های جدید مترو محلی برای استقرار اورژانس در نظر گرفته شده است.

او یادآوری کرد: معمولا زمان رسیدن ما بر بالین بیمار در بیشترین زمان حدود ١۶ دقیقه است، اما باز هم نیازمند این هستیم که خدمات بهتری را ارائه کنیم.

صابریان تاکید کرد: مصدومان ناشنوا با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل و با همکاری سازمان بهزیستی می‌توانند با اورژانس در مواقع ضروری تماس بگیرند، البته ما اسامی و مشخصات این افراد را از سازمان بهزیستی برای چنین مواقعی گرفته ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.