واردات مواد اولیه صنعتی نیازمند نظارت ویژه است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: روند واردات مواد اولیه‌ای که مورد استفاده واحد‌های صنعتی و تولیدی است نیاز به نظارت ویژه دارد تا از انحصار و مباحث مختلف متاثر نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: روند واردات مواد اولیه‌ای که مورد استفاده واحد‌های صنعتی و تولیدی است نیاز به نظارت ویژه دارد تا از انحصار و مباحث مختلف متاثر نشود.

 او افزود: سیستم نظارتی باید بر ورود کالا‌های وارداتی ویژه واحد‌های تولیدی که در دست عده‌ای خاص است، نظارت ویژه داشته باشد.

علی‌اصغر جمعه‌ای بیان کرد: نظارت بر ورود مواد اولیه وارداتی انحصاری بر روند تولید محصولات واحد‌های صنعتی و تولیدی استان سمنان و قیمت تمام شده آن‌ها تاثیر بسزایی دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ابراز داشت: قیمت تمام شده معقول محصولات واحد‌های صنعتی و تولیدی استان سمنان سبب تاثیرگذاری بر روند توزیع و عرضه و در پی آن قیمت‌های قابل قبول برای مصرف کننده می‌شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر، قدرت خرید مردم برای مصرف کالای ساخت داخل واحد‌های تولیدی با مشکل روبرو است که نظارت ویژه دستگاه‌های نظارتی بر ورود کالا‌ها مقدمه‌ای برای رفع این دغدغه بنگاه‌های صنعتی است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: دقت نظر دستگاه‌های نظارتی به منظور کاهش نیافتن بیش از پیش قدرت خرید مردم و جلوگیری از آن ضرورت دارد.

جمعه‌ای به ضرورت پرهیز از تصمیمات خلق الساعه تاکید و اضافه کرد: ثبات در تصمیمات و سیاست‌های تجاری به دور از کش مکش‌ها، بسیاری از مشکلات واحد‌های صنعتی به ویژه واحد‌های صادرات محور را کاهش می‌دهد.

استان سمنان یکی از قطب‌های صنعتی و معدنی شرق کشور است و با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحد‌های صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر سهم قابل توجهی در رونق چرخه اقتصادی کشور دارد.

صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار