رییس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان گفت: واحد‌های صنعتی با چالش منابع مالی محدود مواجه هستند که ادامه این روند برای صنایع استان سمنان چالش برانگیز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سعید ترکمان دهنو رییس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان، گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی استان سمنان برای ادامه فعالیت نیازمند واردات برخی از کالا‌ها هستند، اما مشکلات بازگشت ارز و اختلال در فروش آن، سبب بروز مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی جدی برای صنایع استان سمنان شده است.

او ابراز داشت: واحد‌های کوچک و متوسط صادرکننده منابع مالی محدود دارند و باید کالای تولیدی را صادر کرده و با سود حاصل از آن اقدام به تامین مواد اولیه یا ماشین آلات کنند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان با اشاره به مشکلات سامانه جامع تجارت، ادامه داد: سامانه جامع تجارت مشکلاتی در صدور و تمدید کارت بازرگانی دارد که باید به صورت ملی برای آن چاره‌اندیشی شود تا واحد‌های تولیدی صادرکننده بتوانند هر چه سریع‌تر ارز حاصل از صادرات را به مسایل مورد نیاز همچون مواد اولیه، ماشین آلات و هزینه‌های بنگاه صنعتی تبدیل کنند.

سعید ترکمان با بیان اینکه با شبیه سازی می‌توان برای مواقع بحران برنامه‌ریزی کرد، افزود: متولیان امر مانند بانک مرکزی برای چنین شرایطی باید برنامه‌ریزی کنند و زیرساخت‌ها را ارتقا دهند و اجازه ندهند تا مشکلی پیش آید و سپس به دنبال راه چاره باشند.

او ابرازداشت: قبل از اینکه سامانه جامع تجارت به‌صورت ملی فراگیر و عملیاتی شود، بهتر بود در چند استان به صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شد تا بعد از رفع اختلال فنی، به صورت ملی به اجرا درآید.

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان، به ضرورت استفاده از روابط خوب بین المللی به سود صادرات و توسعه کشور اشاره و بیان کرد: ریل‌گذاری سیاست خارجی کشور با محوریت دیپلماسی اقتصادی برای تقویت صادرات بهترین کمک به اقتصاد کشور و رونق تولید واحد‌های تولیدی و صنعتی است.

او گفت: با توجه به تحریم‌های سختگیرانه، اعتماد و اتکا بین دولت و بخش خصوصی به منظور رفع مشکلات در صادرات واحد‌های تولیدی و صنعتی باید بیش از پیش باشد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان به ضرورت حمایت حاکمیت از بخش خصوصی تاکید کرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.