شورای قانون اساسی ساحل عاج نامزد‌های تایید شده انتخابات ریاست‌جمهوری اکتبر آینده در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شورای قانون اساسی ساحل عاج بعد از بررسی ۴۵ پرونده نامزدی ریاست جمهوری، ۴ نفر را واجد شرایط برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۳۱ اکتبر آینده اعلام کرد.

این شورا در تایید نامزدهای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور، الحسن واتارا، رئیس‌جمهور فعلی را به عنوان نامزد حزب حاکم معرفی کرد.

شورای قانون اساسی ساحل عاج همچنین، آنری کنان بدیه، از حزب مخالف PDCI، پاسکال آفی انگسان، از حزب مخالف FPI و کوادیو کنان برتن نامزد مستقل را به عنوان نامزد‌های تایید شده انتخابات ریاست‌جمهوری اکتبر آینده اعلام کرد.

این در حالی است که پرونده نامزدی لوران باگبو، رئیس‌جمهور اسبق و گیوم سورو، نخست‌وزیر اسبق ساحل عاج و همچنین عبدالله مابری، وزیر امور خارجه اسبق این کشور رد شد.

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی لاهه در اوایل تیرماه لوران باگبو، رئیس‌جمهور اسبق ساحل عاج، را که سال گذشته از اتهام جنایت علیه بشریت تبرئه شده بود، دوباره متهم کرد.

باگبو تا سال گذشته به دست‌داشتن در خشونت‌های مرتبط با اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) که منجر به کشته‌شدن ۳ هزار نفر و آوارگی ۵۰۰ هزار فرد دیگر شد، متهم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار