همزمان با برگزاری مذاکرات صلح افغانستان در دوحه قطر، وزیر خارجه آمریکا مدعی خروج کامل نظامیان این کشور از خاک افغانستان تا اوایل سال آینده میلادی شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از احتمال خروج کامل نیرو‌های این کشور از افغانستان در سال آینده میلادی خبر داد.

پمپئو در مصاحبه با خبرگزاری بریت بارت گفت: روند مذاکرات داخلی افغانستان مطابق با توافق اواخر فوریه میان آمریکا و طالبان پیش می‌رود. در این توافق پیش بینی شده است که شمار نیرو‌های آمریکایی در افغانستان از آوریل تا می ۲۰۲۱ به صفر برسد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد مشکلات داخلی افغانستان تنها در صورت پایبندی سران کابل و طالبان به سه شرط مندرج در توافق واشنگتن-طالبان بویژه ممنوعیت حضور القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان و مشارکت طرفین در مذاکرات جدی داخلی قابل حل و فصل است.

پمپئو همچنین به عنوان سومین شرط مدعی شد: طرفین مسئولیت دارند تا در خصوص جلوگیری از اقدامات مخرب خارجی اطمینان حاصل کنند. بسیاری هستند که نمی‌خواهند این توافق عملی شود و مایلند آمریکا ۲۰ سال دیگر در افغانستان درگیر باشد. دولت افغانستان و طالبان هم مسئولیت جلوگیری از این مداخله را دارند.

گفتنی است که مذاکرات صلح افغانستان از روز شنبه هفته جاری در دوحه، پایتخت قطر آغاز شده است. روز گذشته گروه تماس طالبان و دولت افغانستان در دیدار با یکدیگر درباره دستور کار، جدول زمانی، رهنمود‌ها و دیگر مسائل مربوط مذاکرات گفت‌وگو کردند و قرار است امروز نیز برای نهایی کردن تفاهمات دیدار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار