دولت افغانستان اعلام کرد تا زمانی که طالبان نظامیان افغانستانی بیشتری را آزاد نکند ۳۲۰ زندانی عضو این گروه را آزاد نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، صدیق صدیقی، سخنگوی دولت افغانستان اعلام کرد ۳۲۰ زندانی عضو طالبان را تا زمانی که این گروه نظامیان به اسارت گرفته شده بیشتری را آزاد نکند، آزاد نخواهد کرد.

سخنگوی دولت افغانستان گفت: ما آن‌ها را آزاد خواهیم کرد. مسئله این نیست، ولی این اقدام باید دوجانبه باشد. اگر ما این گام شجاعانه را برداریم، همه این افراد، همه این افراد را آزاد کردیم، پس چرا طالبان اسرای ما را، که تعداد بسیار کمی هستند، آزاد نمی‌کند؟


بیشتر بخوانید:


این اقدام به معنای سرپیچی از تصمیم هفته گذشته شورای سنتی افغانستان است و گفت‌وگو‌های بین افغان‌ها را که آمریکا خواهان آن است، بیش از پیش به تعویق می‌اندازد.

قرار بود این گفت‌وگو‌ها، که نتیجه موافقتنامه صلح امضا بین آمریکا و طالبان در ماه فوریه بوده است، روز پنجشنبه آغاز شود، ولی تا اطلاع بعدی برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد.

این در حالی است که سهیل شاهین، سخنگوی سیاسی طالبان، اعلام کرد این گروه به تکالیف خود عمل کرده است و اطلاعی از هیچ نیروی امنیتی دیگر در بند خود که قرار باشد آزاد شوند، ندارد.

سخنگوی سیاسی طالبان گفت: ما یک هزار زندانی را که وعده داده بودیم آزاد می‌کنیم، آزاد کرده ایم.

طالبان اعلام کرده است آماده آغاز گفت‌وگو‌ها با دولت در یک هفته پس از آزادی آخرین زندانیان این گروه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار