معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه کمبود تخم مرغ در استان نداریم، گفت: قیمت تخم‌مرغ در استان کرمان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سینا خسروی، معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان میزان سرانه مصرف سالانه تخم‌مرغ هر نفر در استان کرمان را ۱۹۰ تا ۲۰۰ تخم‌مرغ اعلام کرد و گفت: همه نیاز تخم مرغ استان کرمان در داخل تولید می‌شود.

خسروی افزود: هفته آینده حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن سویا، ذرت و جو از بنادر امام خمینی (ره)، چابهار و بندرعباس ترخیص می‌شود، اما هنوز سهم استان کرمان از این محموله‌ها مشخص نشده است.

او تصریح کرد: شهریورماه در ستاد تنظیم بازار کشور مقرر شد اتحادیه مرکزی مرغداران میهن به عنوان نهاد متولی امر، برنامه‌ریزی برای صادرات تخم مرغ در سقف ۸ تا ۱۰ درصد مازاد تولید ماهانه اعلامی (تولید ماهانه ۸۵ هزار تن و مازاد تولید حداکثر ۸۵۰۰ تن) را انجام دهد.

خسروی تصریح کرد: در این ابلاغیه یک تبصره هم مبنی بر اینکه صادرات تخم‌مرغ با اولویت واحد‌های تولیدی داخل و با مد نظر قرار دادن میزان مشارکت آن‌ها در تنظیم بازار و سهم‌شان در تولید، مستقیما توسط واحد تولیدی و یا با انتخاب مباشر توسط سایر تولیدکنندگان توانمند، در نظر گرفته شده است و اگر این روند صادرات در چارچوب اعلامی، مدیریت نشود، موجب افزایش مجدد قیمت خواهد شد.

او با بیان اینکه فعلا کمبود تخم مرغ در استان نداریم، گفت: قیمت تخم‌مرغ در استان کرمان از قیمت میانگین کشوری پایین‌تر است.

خسروی با اشاره به نزدیکی فصل پاییز بیان کرد: با شروع فصل پاییز میزان مصرف تخم‌مرغ افزایش پیدا می‌کند لذا ممکن است با رشد قیمت تخم‌مرغ مواجه شویم.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمان به آخرین تغییرات نرخ گوشت مرغ اشاره و گفت: قیمت مرغ از امروز ۲۴ شهریورماه در سطح استان ۳۴۰ تومان کاهش پیدا می‌کند.

خسروی خطاب به شهروندان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلفی با شماره ۱۲۴ تماس گرفته و بلافاصله با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.