سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه به تشریح جلسه امروز این کمیسیون پرداخت.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه امروز بعد از ظهر این کمیسیون اظهار کرد: گزارش کمیته اصلاح ساختار بودجه در جلسه امروز با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: کمیته اصلاح ساختار بودجه بررسی گسترده‌ای را روی بودجه انجام داده و امروز زنگنه رئیس این کمیته طرح ۱۴ ماده‌ای را برای اصلاح ساختار پیشنهاد کرد که بعد از تصویب در کمیسیون به صورت دو فوریتی به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد تا بودجه سال ۱۴۰۰ مبتنی بر آن تدوین شود.

مفتح ادامه داد: موادی از جمله کاهش نرخ مالیات اشخاص حقوقی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد، لغو معافیت‌های مالیاتی ارزش افزوده برحسب جغرافیا، پرداخت نقدی صرفا به ذینفع نهایی از محل اعتبارات بودجه عمومی، تشکیل کمیته بازبینی هزینه‌ها و انضباط مالی دولت در این طرح لحاظ شده بود.

سخنگوی کمیسیون برنامه گفت: به اعتقاد نمایندگان ممکن است اجرای برخی بند‌های این طرح از رونق اقتصادی کاسته و موجب کم توجهی به مناطق محروم شود، یعنی سیاست‌هایی که طی سال‌های مختلف موجب تصویب قوانینی برای پایه‌های دریافتی و مالیاتی کشور شده دچار خدشه شود.

وی ادامه داد: قرار است کمیته اصلاح ساختار بودجه با توجه به نظرات و پیشنهادات اعضای کمیسیون بررسی‎های بیشتری را روی طرح اصلاح ساختار بودجه انجام دهند تا اصلاح ساختار بودجه به شکل منطقی در کشور عملیاتی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار