یک متخصص بیماری های داخلی گفت: مصرف خودسرانه دارو متاسفانه در ایران امری شایع است و بسیاری از بیماران کرونایی نیز دست به مصرف خودسرانه دارو می زنند که ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد.

سمانه پورعجم، متخصص بیماری‌های داخلی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: در این روز‌ها که ابتلا به بیماری کرونا در کشور روند صعودی دارد و متاسفانه شاهد پیک مجدد این بیماری هستیم، بیماران باید نکات متعددی را در نظر داشته باشند و هشدار‌هایی را در نظر بگیرند.

او افزود: برخی تصورات و باور‌های غلط در رابطه با بیماری کرونا باعث می‌شود که بیماران حتی شرایط وخیم تری پیدا کنند. کرونا بیماری جدیدی است و علم پزشکی هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با آن ندارد، چه رسد به این که بسیاری از افراد با تجویز‌های شخصی سعی دارند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند یا حتی بیماران را ملزم به برخی کار‌ها کنند.

دکتر پورعجم خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که بسیار آن را مشاهده می‌کنیم، استفاده خودسرانه دارو است، اینطور نیست که همه مبتلایان به بیماری کرونا ملزم به مصرف دارو باشند و این مسئله باید به تشخیص پزشک صورت بگیرد.

متخصص بیماری‌های داخلی تصریح کرد: گاهاً شاهد این هستیم که برخی از بیماران در هنگام مراجعه به مراکز پزشکی انتظار دارند که حتماً از سوی معالج نسخه دارویی و علی الخصوص آنتی بیوتیک دریافت کنند.

او اضافه کرد: مشخصاً مصرف آنتی بیوتیک عوارضی را به دنبال خواهد داشت و به هیچ عنوان افراد نباید خودسرانه دست به مصرف آن بزنند، حتی شاهد هستیم که عده‌ای از افراد بدون دریافت نسخه‌ای پزشک برای دریافت آمپول‌هایی نظیر آمپول‌های ویتامینه مراجعه می‌کنند که این مسئله نیز به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

دکتر پورعجم در پایان گفت: در حال حاضر شرایط کرونا در کشور و البته استان اصفهان خوب نیست و افراد بسیاری هر روز به این بیماری مبتلا می‌شوند که به همین خاطر باید شهروندان تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند و در صورت ابتلا به کرونا نیز از هرگونه مصرف خودسرانه دارو خودداری نمایند.
 
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.