آغاز مایه کوبی دام ها علیه بیماری تب برفکی در کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: مرحله دوم واکسیناسیون دام‌های سنگین استان کردستان علیه تب برفکی آغاز شده و تا ۲۰ روز دیگر ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت:در این مرحله ۶۰ تا ۷۰ هزار راس دام سنگین علیه این بیماری مایه کوبی می‌شود.

او مجموع دام‌های سنگین استان را ۱۸۰ تا ۲۲۰ هزار راس اعلام کرد و افزود: ۳۰ اکیپ دامپزشکی بصورت کاملا رایگان کار واکسیناسیون دام را در استان انجام می‌دهند و از دامداران می خواهیم تا نهایت همکاری را با این اکیپ‌ها داشته باشند.

ورمقانی بیان کرد: عملیات مایه کوبی دام‌های کردستان علیه بیماری تب برفکی در چند سال گذشته به صورت رایگان انجام و منابع آن از اعتبارات ملی و استانی تامین شده و این روند باعث شده این بیماری در استان در وضعیت مناسب و کنترل شده ای قرار داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: اعتبار اجرای این طرح تنها برای تهیه واکسن ۱۵ میلیارد ریال است و کردستان تنها استانی است که عملیات واکسیناسیون تب برفکی در آن کاملا رایگان است و علت آن عملکرد بسیار خوب دامپزشکی در کنترل بیماری دام و نیز نظارت بر سلامت فرآورده های دامی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار