مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران در خصوص آخرین وضعیت احداث سد مجازی در تهران توضیحاتی را ارائه داد.

آخرین وضعیت از احداث سد مجازی در تهرانمحمدرضا بختیاری مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت احداث سد مجازی در تهران گفت:در حال حاضر شهرداری تهران بالغ بر ۱۳۳ میلیون متر مکعب از آب‌های زیر زمینی برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند.

او ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده اگر روند برداشت از سفر‌های زیر زمینی ادامه پیدا کند قطعا تا ده سال آینده رقم برداشت آب از ۱۳۳ میلیون متر مکعب به عددی بالای ۲۱۸ میلیون متر مکعب خواهد رسید و قطعا این کار روند فرونشست  زمین در شهر تهران را دوبرابر خواهد کرد.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: هفته گذشته تفاهم نامه‌‎‌ ای با شهرداری تهران منعقد کردیم که براساس آن تا ۱۰ سال آینده به جای ۱۸۰ میلیون متر مکعب فعلی، ۲۵۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری قرار می گیرد.


بیشتر بخوانید


بختیاری تصریح کرد:به جای اینکه ۱۶۰ میلیون متر مکعب از منابع آب‌زیرزمینی و یا سد‌ها برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم، تا افق ۱۴۱۰، ۱۶۰ میلیون متر مکعب پساب و روان‌آب‌ رودخانه‌ها جایگزین خواهد شد.

او گفت: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران خاطرنشان کرد: ۱۶۰ میلیون متر مکعب آب جدید حاصل از تصفیه فاضلاب تقریبا معادل سد کرج و در واقع یک سد مجازی است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران در خصوص فرونشست برخی از نقاط تهران گفت:در گذشته در برخی از نقاط تهران (جنوب تهران) قنواتی وجود داشت و این قنوات به مرور زمان به دلیل ساخت و ساز‌ها کور شده است در واقع با اجرای طرح تصفیه فاضلاب (طرح سد مجازی)در تهران مشکل فرونشست برطرف می‌شود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار