برای تهران چه کردید؟۱/

ایزدخواه: ۷ محله جنوب تهران را سرکشی کردم/ قانونی کردن شورایاری محلات را به کمیسیون اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم

نماینده تهران از سرکشی به ۷ محله جنوب شهر خبر داد.

روح‌الله ایزدخواه، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به اینکه «به عنوان نماینده پایتخت کشور آیا تاکنون در این حوزه انتخابیه سرکشی کرده‌اید؟، گفت: از ابتدای نمایندگی موضوع سرکشی به محلات تهران را در دستور کار قرار دادم. البته در حوزه استان تهران تقسیم بندی خاصی میان نمایندگان تهران نشده است و ما بر مبنای مراجعات، محله‌هایی را انتخاب کردیم که عمدتاً در جنوب شهر بود. تا کنون در ۷ محله حضور یافتیم و مسائل آنها را بررسی کردیم.

او ادامه داد: معیار ما محله‌هاست؛ تهران حدود ۳۰۰ محله دارد و در هر کدام از آنها معمولاً شورایاری‌های محل، مسجدهای فعال و گروه‌های مردم نهاد آنجا با ما گفت‌وگو می‌کنند. دست آخر جمع‌بندی‌هایی از مهم‌ترین مسائل محله را انجام می‌دهیم و تلاش می‌کنیم با کمک همان نیروهای مردمی در ارتباط با دستگاه‌های مربوط به موضوع، مشکلات حل شود.

ایزدخواه بیان کرد: مجمع نمایندگان هم چند سرکشی جمعی در تهران داشته است و البته مطرح شد که مناطق تهران را میان نمایندگان تقسیم کنیم، اما هنوز جمع‌بندی اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: نگاه مردم در دیدارها سیاسی نبود و آنچه با آن مواجه شدیم، مسائل جاری مردم بوده است. در میان مسائل بیان شده، برخی مربوط به شهرداری بوده و بعضی هم به دستگاه‌های دیگر ارتباط داشته است.

او تصریح کرد: نماینده با حضور در این محله‌ها از مشکلات مردم حوزه انتخابیه‌اش با خبر می‌شود که برخی از همین مشکلات می‌تواند در کشور شایع باشد و می‌توان برای آن تمهیدات قانونی اندیشید.

ایزدخواه تأکید کرد: برای نمونه شورایاری‌ها را ابزار خوبی برای حل مسائل مردم دیدم که دیوان عدالت اداری آن را غیرقانونی دانسته تا در دور بعدی وجود نداشته باشند. در نتیجه اگر مشکل قانونی در این مینه وجود دارد، می‌توانیم برای آن قانون‌گذاری کنیم. در حال حاضر به دنبال بررسی و آماده سازی طرح موضوع یاد شده هستیم تا با همفکری همکاران، قانونی کردن شورایاری‌ها را برای کلانشهرها به دلیل وسعت منطقه‌شان به کمیسیون اجتماعی پیشنهاد کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار