شاهماری گفت: گروه‌های پرخطر به منظور دریافت واکسن آنفلوانزا در اولویت قرار دارند.

شاهماری معاون غذا و دارو استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: امسال با شیوع بیماری کرونا و نگرانی مردم در خصوص ابتلای همزمان به بیماری کرونا و آنفلوانزا باعث شده که تقاضای زیادی برای دریافت واکسن آنفلوانزا از طرف مردم وجود داشته باشد.

او ادامه داد: مردم به اشتباه تصور می‌کنند که واکسن آنفلوانزا می‌تواند در برابر بیماری کرونا مصونیت ایجاد کند، اما این تصور اشتباهی است و باید به این نکته اشاره شود که لازم نیست تمام گروه‌های جامعه  ، واکسیناسیون آنفلوانزا را انجام دهند.

شاهماری بیان کرد: گروه‌های پرخطر از جمله افراد دارای بیماری زمینه‌ای ، افرادی که در مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت دارند و در تماس مستقیم با بیماران هستند ، افراد مسن ، کودکان ۵ ماه تا ۶ سال ، افرادی که دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی را مصرف می‌کنند ، مادران باردار و افراد چاق جز دسته‌های پرخطر می‌باشند و به منظور واکسیناسیون در اولویت قرار دارند.

او اظهار کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا به هیچ وجه در برابر ابتلا به بیماری کرونا مصونیت ایجاد نمی‌کند، بدین منظور از مردم خواهشمندیم که، افراد سالم به منظور دریافت واکسن آنفلوانزا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نکنند، زیرا در این مراکز، خود را در معرض ابتلا به بیماری قرار می‌دهند.

معاون غذا و دارو استان ایلام مطرح کرد: امسال به دلیل رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مستمر دست‌ها انتظار می‌رود که ابتلا به آنفلوانزا با شدت کمتری نسبت به سال‌های گذشته شیوع پیدا کند.

او ادامه داد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰ در ساعات اداری به صورت غیر حضوری نحوه توزیع واکسن آنفلوانزا را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.