رئیس اداره منابع طبیعی دامغان گفت: تاکنون ۵۸ هزار و ۴۰۰ هکتار عملیات بیابانزدایی در سطح بیابان‌های شهرستان انجام شده که حدود ۳۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آن تاغ کاری بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی دامغان ضمن بیان اینکه تاکنون ۵۸ هزار و ۴۰۰ هکتار عملیات بیابان‌زدایی در سطح بیابان‌های دامغان اعم از نهال کاری و بذرپاشی انجام شده که خوشبختانه حدود ۳۵ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت جنگل تاغ در آمده است، گفت: سه کانون فرسایش بادی در مناطق حسینان - معلمان، حسن آباد - قوشه و یزدان آباد در شهرستان دامغان وجود دارد.

او افزود: با هدف مطالعات بیابان‌زدایی در دامغان و شناسایی کانون‌های بحرانی و فرسایش بادی، کانون فرسایش بادی حسن آباد - قوشه به مساحت ۴۷ هزار و ۸۲۵ هکتار انجام شده است، افزود: عملیات بیابان‌زدایی شامل نهال کاری، بذرپاشی و کنترل هرز آب در این کانون بادی انجام شده است.

رئیس منابع طبیعی دامغان با بیان اینکه کانون فرسایش بادی یزدان آباد به مساحت ۴۳ هزار و ۴۷۸ هکتار و کانون فرسایش بادی حسینان - معلمان به مساحت پنج هزار و ۶۷۸ هکتار نیز شناسایی شده‌اند، گفت: طی دو برنامه پنجم و ششم توسعه کشور ۱۲۶ هزار و ۹۰۰ هکتار طرح بیابان‌زدایی در دامغان شامل نهال کاری، بذرپاشی، آبیاری سنواتی و کنترل هرزآب در سطح بیابان‌های دامغان تهیه و به اجرا در آمد.

عباسی راد بیان کرد: دامغان ۶۷۱ هزار و ۳۷۳ هکتار اراضی بیابانی اعم از کویری و ماسه زار دارد که از این میزان بیش از ۴۹ درصد مساحت شهرستان را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.