سلمان پور گفت: تامین ماهانه ۲ هزار تن ورق مورد نیاز صنایع فلزی به همت فولاد اکسین خوزستان انجام خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کریم سلمان‌پور عضو هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: فولاد اکسین خوزستان به عنوان یکی از تولیدکنندگان ورق‌های فولادی استان محسوب می‌شود و با توجه به توانمندی این شرکت لازم بود بر اساس ساز و کاری مناسب، نیاز صنایع کوچک استان به این نوع از مواد اولیه تامین شود.

او افزود: بر اساس یک تفاهم نامه مشترک بین این شرکت و انجمن صنایع همگن فلزی استان، ورق مورد نیاز صنایع زیرمجموعه این انجمن به میزان ماهانه ۲ هزار تن و بیشتر تامین خواهد شد.

سلمان پور با اشاره به اینکه در قالب این تفاهم نامه ماهانه ۲ هزار تن ورق فولادی در توان تولید فولاد اکسین در اختیار صنایع کوچک استان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در صورت نیاز این شرکت آمادگی دارد حجم بیشتری از ورق مورد نیاز استان را تولید و تامین کند و با توجه به اینکه عرضه محصولات فولادی از جمله ورق باید در بورس کالا عرضه شود، در قالب این تفاهم نامه ساز و کار لازم برای تامین نیاز آسان‌تر محصولات فلزی بر اساس قوانین فراهم شده است.

عرضه ورق در خارج از بورس پیگیری می‌شود

عضو هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های واحد‌های تولیدی فلزی در استان اختصاص ورق فولادی در قالب سهمیه‌ای ویژه است که این موضوع همزمان از طریق شورای تامین به منظور تداوم تولید صنایع پایین دست و حفظ فرصت‌های شغلی در حال پیگیری است.

او با بیان اینکه در صورتی که شورای تامین با این درخواست واحد‌های تولیدی موافقت کند، وزارت صمت عرضه این محصولات را ویژه واحد‌های تولیدی استان ابلاغ خواهد کرد، بیان داشت: در این صورت فولاد اکسین خوزستان و همچنین دیگر گروه‌های فولادی موظف به رعایت مصوبات ابلاغی از سوی شورای تامین و وزارت صمت خواهند بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.