برخی منابع آگاه خبر دادند که چین پنج شهروند هندی را که در اوایل ماه جاری در منطقه مرزی بازداشت کرده بود، آزاد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، امروز روزنامه «گلوبال تایمز» به نقل از چند منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کرد چین قصد دارد در راستای توافق کاهش تنش که با دهلی نو به آن دست یافته است چند نفر از شهروندان هندی را که در منطقه مرزی با تبت بازداشت کرده است، آزاد کند.

بنا به نوشته این روزنامه، این پنج نفر ماموران اطلاعاتی بودند که لباس شکارچی بر تن کرده و مدعی شده بودند که از سوی نیرو‌های چینی ربوده شده‌اند.

سه شنبه گذشته، به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر ناپدید شدن پنج شهروند هندی از ایالت «آروناچال پرادش» که در همسایگی تبت چین قرار دارد، یک وزیر هندی اعلام کرد که ارتش آزادی‌بخش خلق چین تایید کرده است که آن‌ها در چین پیدا شده‌اند. ناپدید شدن این افراد همزمان با یک رویارویی مرزی در آن هفته در هیمالیای غربی بود که طی آن هر دو طرف دیگری را به تیراندازی متهم کردند.

روابط دوجانبه پکن و دهلی نو از زمان درگیری در یک منطقه مرزی مورد مناقشه در ژوئن سال جاری که منجر به کشته شدن ۲۰ سرباز هندی و تعداد نامعلوم تلفات چینی شد، به طور غیرمعمولی متشنج است.

روز پنجشنبه پس مدت‌ها اختلافات مرزی میان هند و چین و رایزنی‌های دیپلماتیک، سرانجام وزرای خارجه دو کشور در خصوص کاهش تنش‌های مرزی در ۵ نقطه به توافق رسیدند. «وانگ یی» وزیر خارجه چین و «سابرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند روز پنجشنبه دیداری دو جانبه در حاشیه نشست وزرای «سازمان همکاری شانگهای» در مسکو داشتند.

وزرای خارجه هند و چین در دیداری دو ساعته، به یک توافق در خصوص کاهش تنش‌های مرزی جاری رسیدند. همچنین وزرای خارجه هند و چین با صدور بیانیه‌ای مشترک، توافق کردند که دو طرف به توافق‌ها و دستورالعمل‌های موجود در مرز چین و هند به منظور حفظ صلح آرامش در مناطق مرزی پایبند بمانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار