بیمه شدگان پاره وقت که زیر یک ماه کارکرد دارند می توانند از تاریخ درخواست تفاوت حق بیمه خود را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مرتضی سلامی، مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز گفت: افرادی که به صورت پاره وقت یا کسری از ماه در کارگاه ‏های مشمول قانون تامین اجتماعی اشتغال به کار دارند و برای آنان در ماه مورد نظر حداقل یک روز سابقه پرداخت حق بیمه لحاظ شده باشد می توانند درخواست خود را ارائه دهند و مابقی کسر از ماه خود را پرداخت کنند.

او اولین شرط پذیرش تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه را دارا بودن حداکثر سن پنجاه سال برای مردان و زنان دانست و افزود: در صورتی ‏که سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از سن یادشده باشد، پذیرش درخواست او منوط به داشتن سابقه پرداخت حق‏ بیمه قبلی معادل مازاد سن مقرر خواهد بود.

سلامی گفت: کلیه بیمه‏ شدگان متقاضی که حداقل ده سال سابقه پرداخت حق‏ بیمه دارند، از اعمال شرط سنی معاف خواهند بود.

او در تشریح دومین شرط ارائه این درخواست افزود: عقد قرارداد و صدور برگ‏ پرداخت حق‏ بیمه کسری از ماه صرفا در زمان حیات بیمه‏ شده (توسط متقاضی و یا وکیل قانونی وی) امکان ‏پذیر است و انجام فرآیندهای یادشده تحت هیچ شرایطی توسط بازماندگان مجاز نخواهد بود.

 مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز گفت: حق‏ بیمه متقاضی برای استفاده از تعهدات موضوع قانون تامین اجتماعی بر اساس بخشنامه مذکور بیست و هفت درصد است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.