امام جمعه کاشان گفت:هیچ پدیده‌ای بالاتر از نهضت عاشورا در تاریخ بشریت وجود ندارد که همواره چنین پویا و زنده مانده باشد و این همان قدرت و جنگ نرم اسلام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان امروز در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی کاشان به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: چند سالی است که مقوله جنگ و قدرت نرم وارد ادبیات سیاسی جهان شده است، اما برخی به غلط و برای انکار حقیقت می‌خواهند ابداع آن را به غرب نسبت دهند.

او بیان کرد: هیچ پدیده‌ای بالاتر از نهضت عاشورا در تاریخ بشریت وجود ندارد که همواره چنین پویا و زنده مانده باشد و این همان قدرت و جنگ نرم اسلام است.

نماینده، ولی فقیه در شهرستان کاشان از دعا، نفرین، لعن و برائت به عنوان ابزار‌های جنگ نرم یاد کرد و اظهار داشت: محافظت از این سرمایه‌ها با راهپیمایی‌ها، اعتصاب‌ها، عزاداری‌ها و ریختن اشک محقق می‌شود.

به گفته او در حالی که واقعیت چیز دیگری است، اما امروز آمریکا و اروپا تلاش می‌کنند تمام افتخارات جهان اسلام را به خود نسبت بدهند.

آیت‌الله سلیمانی، انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از عاشورا و تاسوعای حسینی برشمرد و اضافه کرد: در برخی دوران جنگ سخت و مسلحانه امکان‌پذیر نیست و باید از جنگ نرم بهره‌گیری شود و از این سرمایه مهم و تاثیرگذار محافظت و صیانت کرد.

او با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام ابتدا به پالایش و زدودن شبهات و سپس آرایش سفارش شده است، اظهار داشت: باور ما نشات گرفته از قرآن کریم است که ابتدا شدت در مبارزه با کفار و پس از آن احترام و ترحم به همه را دستور کار قرار داده است.

۳۱ شهریور تا ۶ مهر همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است که امسال به دلیل احتمال شیوع ویروس کرونا آیین‌های مرتبط یک هفته زودتر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.